کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۴ کد : ۲۲۳۰۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۶۱۵
کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس روز یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرمحمد عباس نژاد، پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس و اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه بیرجند در سالن فرهنگ، معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.
کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، کارگاه تخصصی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با همکاری مدیریت اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس خراسان جنوبی ، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی ، مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه و مشارکت کانون حماسه و دفاع مقدس دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدعوین درخصوص اهمیت و ارزش تألیف کتب با موضوع دفاع مقدس نکاتی رابیان کرد و به برخی امتیازات و مزایای فعالیت در این حوزه پرداخت.
در ادامه، دکتر امیرمحمد عباس نژاد، پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس و میهمان ویژه این برنامه به ایراد سخنرانی درباره کتاب پرستار بیمارستان فاو پرداخت. وی با ابراز خرسندی از حضور مجدد در دانشگاه بیرجند، پیرامون ارزشمندی کتاب مذکور مطالبی را بیان کرد.
دکتر عباس نژاد، گفت: در کتاب پرستار بیمارستان فاو لحن راوی بسیار خوب و جدید است و در این کتاب بسیاری از خاطرات برای اولین بار منتشر شده که می‌تواند برای مخاطب فضای روشنی نسبت به دفاع مقدس ایجاد نماید. لازم به توضیح است؛  داوری کتاب "پرستار بیمارستان فاو" را  دکتر عباس‌نژاد بر عهده داشته است.
در بخش دیگری از این برنامه، دکتر عباس نژاد مبحث تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس را تشریح کرد.
در ادامه برنامه دکتر مصطفی فروتن تنها، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و نویسنده کتاب "پرستار بیمارستان فاو"  توضیحاتی را در خصوص کتاب ارائه کرد و افزود: محتوای این کتاب بر اساس مصاحبه با آقای اولیایی پور پرستار بیمارستان فاو بوده است.
پس از صحبت‌های نویسنده با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از کتاب "پرستار بیمارستان فاو" رونمایی شد.

کتاب پرستار بیمارستان فاو راجع به خاطرات رزمنده پرستار سیدکاظم اولیایی‌پور از رزمندگان پرستار دوران دفاع مقدس است.

آخرین ویرایش۱۲ دی ۱۴۰۱