آغاز رقابت ۱۱هزار و ۹۸۴ داوطلب کنکور سراسری در استان خراسان جنوبی

۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۶ کد : ۲۲۴۸۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۹۴
همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱، تعداد ۲۲۶۰ داوطلب گروه علوم تجربی در دانشگاه بیرجند به رقابت با یکدیگر پرداختند.
آغاز رقابت ۱۱هزار و ۹۸۴ داوطلب کنکور سراسری در استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در گروه علوم تجربی صبح امروز پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند آغاز شد. در این رقابت ۲۲۶۰ داوطلب شامل ۱۴۶۲ نفر زن و ۷۹۸ مرد در دانشکده علوم، دانشکده مهندسی، دانشکده ادبیات، سالن امید و کلاس‌های مشترک دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.
کنکور سراسری در  ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود.
در نوبت اول آزمون سراسری، در استان خراسان جنوبی تعداد 11984 داوطلب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند
 که از این تعداد 5423 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت می‌کنند.
داوطلبان صبح پنجشنبه در گروه‌ علوم تجربی، بعدازظهر پنجشنبه در گروه زبان خارجی، صبح جمعه در گروه‌های ریاضی و علوم انسانی و بعدازظهر جمعه در گروه هنر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
همزمان با آغاز آزمون سراسری رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۲ امسال در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول ۲۹ و ۳۰ دی ماه و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیر است.
دکتر لامعی افزود: نتیجه این دو آزمون در مرداد مشخص می‌شود و  داوطلبان می توانند در مرداد انتخاب رشته  کنند.
وی گفت: این آزمون امروز و فردا در ۱۱ حوزه اصلی و ۳۰ حوزه فرعی در استان برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد استانی برگزاری آزمون سراسری همچنین گفت: امروز در استان خراسان جنوبی 4 هزار و 857 نفر در گروه علوم تجربی و 715 نفر در گروه زبان با یکدیگر رقابت می کنند.
نوبت اول آزمون سراسری کل کشور در سال 1402 در گروه ریاضی تعداد 120 هزار و 95 نفر، علوم تجربی 450 هزار نفر و علوم انسانی 309 هزار نفر و هنر 39 هزار نفر و زبان‌های خارجی نیز 58 هزار نفر است که مجموعاً 977 هزار نفر در گروهای آزمایشی امسال شرکت خواهند داشت.

آخرین ویرایش۲۹ دی ۱۴۰۱