به منظور ارتقای HSE در دانشگاه بیرجند برگزار شد:

کارگاه سلامت آب و بهداشت سامانه‌های آبرسانی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۲۸۰۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۵۷۴
کارگاه سلامت آب و بهداشت سامانه‌های آبرسانی، به منظور ارتقای HSE و کیفیت آبرسانی دانشگاه بیرجند روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، به همت اداره بهداشت و درمان و مدیریت برنامه بودجه و تحول اداری در درمانگاه فرهیختگان برگزار شد.
کارگاه سلامت آب و بهداشت سامانه‌های آبرسانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌‍رسانی دانشگاه بیرجند، کارگاه سلامت آب و بهداشت سامانه های آبرسانی، با هدف آگاهی بخشی و ارتقای بهداشت شبکه آبرسانی دانشگاه با مشارکت فعال مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه و همکاران این مدیریت در درمانگاه فرهیختگان برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی، مهندس زهرا صمدی، کارشناس بهداشت محیط دانشگاه، به تشریح مباحثی در خصوص بهسازی سامانه‌های آبرسانی(منابع و مخازن ذخیره آب) پرداخت. وی در ادامه اصول گندزدایی و روش‌های مختلف کلرزنی آب آشامیدنی، میزان مجاز کلر آزاد باقی مانده، تعیین نقاط کلرسنجی، توزیع مناسب زمانی و مکانی نقاط کلرسنجی، نحوه اندازه گیری کلر آزاد باقی مانده و نکات ایمنی و بهداشتی تماس با مواد گندزدا را تشریح کرد. در پایان اصول صحیح پایش شبکه آبرسانی و کلرسنجی آب آشامیدنی به صورت عملی آموزش و به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شد. کارگاه مزبور توسط واحد ایمنی و بهداشت درمانگاه فرهیختگان برگزار گردید.

آخرین ویرایش۲۶ بهمن ۱۴۰۱