انعقاد تفاهم همکاری‌ بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۸ کد : ۲۳۱۷۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۹۸۷
تفاهم همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان منعقد شد.
انعقاد تفاهم همکاری‌ بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین  دانشگاه بیرجند و مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان با حضور دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر عبدالسمیع ولی‌زاده، رئیس مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان، دکتر محمدرفیق شیرزی، معاون دانشجویی و عبدالعزیز پوپل، رئیس هیأت امناء مؤسسه تحصیلات عالی هریوا و دکتر حسین نویدی‌نیا، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه و رئیس اداره کنسولی دانشگاه برگزار شد.
در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، دکتر لامعی با ابراز خرسندی از حضور هیئت رئیسه مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان در دانشگاه بیرجند، گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان نگین آموزش عالی شرق کشور، در عرصه دانشجویی جزء دانشگاه‌های جامع سطح 2 کشور است. رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تاریخچه استان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند، ابراز داشت: در حال حاضر 13300 دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند و تاکنون نیز 29 هزار دانشجو از دانشگاه بیرجند فارغ التحصیل شده‌اند.
 دکتر لامعی جذب دانشجویان بین الملل را سیاست راهبردی دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه بیرجند با اولویت کشورهای همسایه و در صدر آن کشور افغانستان بدنبال جذب دانشجویان کیفی از شبه قاره و تاجیکستان است.
در ادامه دکتر ولی‌زاده، رئیس مؤسسه تحصیلات عالی هریوا، گفت: این دانشگاه با یک دهه فعالیت آموزشی و پژوهشی، به عنوان اولین دانشگاه غیردولتی و خصوصی در غرب افغانستان شناخته می‌شود. وی همچنین به مزیت مرز مشترک استان خراسان جنوبی با هرات اشاره کرد و گفت: وجود مرز مشترک عامل مهمی برای برقراری ارتباط بین این دو دانشگاه است. همچنین در این مراسم دکتر محمدرفیق شیرزی، معاون دانشجویی مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان ضمن اعلام قدمت تاریخی استان هرات به حضور 160 دانشگاه خصوصی در کشور افغانستان پرداخت و گفت: تاکنون 5 هزار دانشجو از این مؤسسه فارغ التحصیل شده‌اند.
در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه تحصیلات عالی هریوا کشور افغانستان به امضای رؤسای این دو دانشگاه رسید.
برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی، تبادل اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، تسهیل شرکت و حضور دانشجویان و پژوهشگران در فعالیت‌های علمی نظیر دوره‌های آموزشی و مهارتی، سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها و تبادل تجربه، تسهیل تبادل تجربیات و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک براساس منافع مشترک بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه را شامل می‌شود. به منظور پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه و اجرای تعهدات طرفین، کمیته راهبردی متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل و این کمیته مسئول پیشبرد برنامه‌ها و نظارت بر حسن انجام کار می‌باشد. مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا چهار سال تمام شمسی است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

آخرین ویرایش۲۴ اسفند ۱۴۰۱