تقدیر از دانشجویان مقام آور شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۳۹۹۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۴۰۶
جلسه تقدیر از دانشجویان مقام آور شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون آموزشی، معاون دانشجویی و رئیس گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد.
تقدیر از دانشجویان مقام آور شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: علاوه بر انجام دیدارهای دوره ای با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دانشگاه،  تمامی جامعه ایثارگری شرکتی در دانشگاه به رسمی ـ قطعی تبدیل وضعیت شده‌اند. وی به نقش دانشگاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با نگاهی پژوهشی در جهت تکمیل دانشنامه دفاع مقدس و نقش دانشگاه‌های استان اقدام شده است و همچنین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آمادگی دارد با بنیاد شهید همکاری داشته باشد. همچنین رئیس دانشگاه بیرجند افتخارات کسب شده از سوی دانشجویان شاهد و ایثارگر را برشمرد.  
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با برشمردن مسئولیت سنگین خادمان در این سمت گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر را باید به گونه‌ای کمک نماییم تا در جامعه بدرخشند. 
در این جلسه، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با برشمردن اقدامات صورت گرفته در بنیاد شهید ابراز امیدواری کرد که خروجی شاهد و ایثارگر دانشگاه متنج به حضور نسل جوان فرهیخته و باتجربه در جامعه باشیم. 
مجتبی حسینی، رئیس گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر با اعلام اقدامات صورت گرفته در این گروه، گفت:  سعی شده دانشجویان شاهد و ایثارگر الگوی علمی و فرهنگی دانشگاه باشند. 
وی با اعلام تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه گفت: 15 استاد مشاور و 7 استاد برای تقویت بنیه علمی دانشجویان معرفی شده اند. همچنین پیگیری لازم برای ایجاد کانون ایثار و نشریه علمی و انجمن معراج از دیگر اقدامات این مدیریت بوده است. در این بازه ضمن شناسایی دانشجویانی که دارای افت تحصیلی و مشکلات بوده‌اند درخواستهای دانشجویان برای انتقال و میهمانی پیگیری شد. 
رئیس گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: کسب مقام اول جشنواره ایثار، مقام دوم جشنواره قرآن و عترت و کسب مقام های ارزشمند دانشجویان در المپیاد فرهنگی و ورزشی بخش دیگری از افتخارات این مجموعه بوده است. 
در این مراسم از دانشجویان مقام آور شاهد و ایثارگر تقدیر به عمل آمد. محدثه کاووسی گیوشاد دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم و مهندسی آب به عنوان برگزیده جشنواره ایثار و حامد شاه‌حسینی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر اسلامی  برگزیده جشنواره شهید آوینی تقدیر شدند.
همچنین از ام البنین اکبری، امیرحسین صالحی، مهلا ملائی، پریسا اکبری، امین دری‌گیو، علی اکبر عابدینی، زینب فلاحی، زهرا قاسمی، وحید کمالیان و امیر محمدزاده نیز به عنوان دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر قدردانی صورت گرفت.

آخرین ویرایش۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲