در دانشگاه بیرجند انجام شد:

افتتاح جشنواره حرکت و رویش

۰۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۴ کد : ۲۴۱۳۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۵۲۲
آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و هشتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه بیرجند با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل سالن امید برگزار شد.
افتتاح جشنواره حرکت و رویش

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و هشتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه بیرجند با معرفی آثار و دستاوردهای انجمن های علمی و کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و شرکت‌های دانش بنیان آغاز بکار کرد.
خلاقیت و تحول در فعالیت‌ها، عامل احیای تمدن اسلامی
در مراسم افتتاحیه این جشنواره‌ها، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: می‌توان با خلاقیت و تحول در فعالیت‌های فرهنگی، تمدن اسلامی را احیا کرد.
رئیس دانشگاه بیرجند با تقدیر از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که زمینه تشکیل این دو جشنواره را فراهم آوردند، گفت: زیبایی و آراستگی جشنواره از نکات مهم این رویداد است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این دو رویداد نشان دهنده توانمندی‌های ارزشمند دانشجویان است، افزود: طبق صحبت دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷۰ درصد از مصوبات این شورا مربوط به علم و دانش و فناوری  است، که امید است انجمنهای علمی دانشگاه به انجمن‌های علمی فناور تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با خلاقیت و تحول در تشکل‌ها و فعالیت‌ها، احیای تمدن اسلامی را شاهد باشیم، همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و امید تأکید ویژه‌ای دارند، امیدواریم اینگونه جشنواره‌ها و نشست‌ها زمینه تعالی  و ترقی هرچه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان شود.
در ادامه، دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گزارشی از روند برگزاری این رویداد ارائه کرد.
دکتر فرزانه پور اظهار کرد: این دو جشنواره قبلا در بازه های جداگانه برگزار می شد اما امسال ادغام شده و امیدواریم تجربه خوبی از این موضوع کسب کنیم. معاون دانشگاه بیرجند با اشاره به اهمیت جشنواره های رویش و حرکت تصریح کرد: این جشنواره ها به منظور تقدیر از دانشجویانی که آثار برجسته ای داشته اند برگزار می شود. او با اشاره به بخش های مختلف جشنواره حرکت گفت: انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، مسابقه، محتوای دیجیتال، اختراع فردی و جمعی از جمله این ها است و محورهای دیگری نیز حضور دارند. دکتر فرزانه پور با اشاره به جشنواره رویش گفت: این جشنواره طیف وسیعی از فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری را شامل می شود که در بخش رقابتی آن، داوران بر حسب ملاک های ارزیابی، برترین ها را به دبیرخانه دانشگاهی و کشوری معرفی می کنند و برگزیدگان کشوری معرفی می شوند.
در مجموع این دو جشنواره‌ 40 غرفه به معرفی آثار و دستاوردهای دانشجویان دانشگاه بیرجند اختصاص یافته است.
زیست بوم نوآوری و فناوری و کارآفرینی، کانون عفاف و حجاب، کانون ورزش و بازی های فاخر،کانون فرهنگی هنری دهکده،کانون موسیقی،کانون فیلم و مستند،کانون کتاب و شعر و ادب، کانون حماسه و دفاع، کانون هنرهای تجسمی، کانون مهارت‌های زندگی و آسیب های اجتماعی، کانون قرآن پژوهان، کانون همیاران سلامت و روان، کانون هلال احمر، انجمن های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، انجمن‌های علمی دانشکده هنر، انجمن های علمی دانشکده کشاورزی، انجمن علمی بین رشته ای، انجمن علمی دانشکده مهندسی، انجمن علمی پردیس علوم رفتاری، انجمن علمی پردیس علوم و غرفه کویرتایر از جمله غرفه‌های حاضر در  شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و هشتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش است.
این جشنواره از ۷ تا ۱۰ خرداد در سالن امید دانشگاه بیرجند دایر است.

آخرین ویرایش۰۷ خرداد ۱۴۰۲