در مصاحبه با جوان برتر کشور، بیان شد:

کسب عنوان جوان برتر کشور، حاصل بیست سال تلاش در حوزه ادبیات است

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۱ کد : ۲۷۲۴۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۸۱
نگارسادات معصوم زاده، دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی (گرایش ادبیات غنایی) دانشگاه که در بخش ادبیات و شعر جشنواره ملی جوانان برتر ایران زمین حائز رتبه اول شد، در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه به تلاشهای خود برای کسب این عنوان اشاره کرد و بیان داشت: حاصل سالها تلاشم تا به امروز برگزیدگی در بیش از بیست جشنواره بین المللی، ملی و استانی در زمینه شعر و یادداشت و ویراستاری بیش از بیست عنوان کتاب  و ... بوده است.
کسب عنوان جوان برتر کشور، حاصل بیست سال تلاش در حوزه ادبیات است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نگارسادات معصوم‌زاده، دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه در معرفی  خود بیان داشت: در آغازین روزهای فصل بهار، فروردین ماه ۱۳۷۲ در شهر قزوین(پایتخت خوشنویسی ایران)  به دنیا آمدم و هم اکنون نیز در این شهر زیبا ساکن هستم.
وی ادامه داد: از دوران کودکی شیفته شعر و داستان بودم؛ نخستین کتاب‌هایی که خوانده‌ام، کتاب‌هایی بود که از کتابخانه مسجد جامع عتیق قزوین در نزدیکی منزلمان به امانت می‌گرفتم، کتاب‌ها را یا خودم می‌خواندم یا مادرم برایم می‌خواند. اولین کتابی که هدیه گرفتم را خوب یادم هست، دوران مهد کودک بودم که برای دبیرستانی ها سرود و تأتر اجرا می‌کردیم و به عنوان هدیه یک کتاب به اسم (داستان زندگی من: ماجرای زندگی هلن کلر) و یک ذره بین به من هدیه دادند که هنوز هم نگه داشته ام؛ کتاب داستان زندگی هلن کلر، مرا به دنیای تلاش و امید برد. بعدها در ابتدایی و راهنمایی سیر علاقه‌ام بیشتر مشخص شد، در جشنواره‌های دانش آموزی انشاء و شعر شرکت می‌کردم و همواره رتبه‌های برتر به دست می‌آوردم. در دوران دبیرستان رشته انسانی را با عشق و علاقه انتخاب کردم و در آن دوران آن قدر خوب درس خواندم که به من و یکی دو نفر از دوستان همکلاسی‌ام هدیه و لوح تقدیر دادند. در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد هم رشته ادبیات فارسی را برگزیدم و در دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره) شهر خودم که دانشگاهی سراسری بود، تحصیلاتم را تکمیل کردم.
دانشجوی موفق دانشگاه به فعالیتهای غیردرسی خود در این ایام نیز اشاره کرد و افزود: طی این سالها هرگز از مطالعه دور نبودم و سردبیری مجله، برگزاری کارگاه شعر و شرکت در دوره های ادبی مجموعه شهرستان ادب را دنبال کردم.
کسب این عنوان حاصل بیست سال تلاش من در حوزه ادبیات است
نگار سادات معصوم زاده، دانشجوی دانشگاه بیرجند در پاسخ به سوالی که چگونه به این عنوان دست یافتید، گفت: کسب این عنوان حاصل بیست سال تلاش من در حوزه ادبیات است. از کودکی مطالبی را متأثر از کتابهای قصه شبیه به شعر می‌گفتم و ضمن نوشتن مطالب به تکرار آن می‌پرداختم. نخستین شعرم غزل کودکانه‌ای به اسم (رنگ‌ها) بود که در یکی از مجلات معروف قزوین به چاپ رسید. بعدها مسیر آهسته و پیوسته‌ام را با مطالعه، صبر، آزمون و خطا ادامه دادم.
حاصل سالها تلاش و نادیده گرفته شدن در محافل شعری شهری که به دلایل مبهمی  یک نوجوان شانزده و هفده ساله را با نقدهای غیر علمی و غیر منطقی ناامید و دلسرد می کرد، باعث خیر شد و  سر از محافل ادبی تهران درآوردم  و خودم را در محیط بزرگ‌تر و حرفه‌ای تری سنجیدم.
حاصل همه این سالها تا امروز برگزیدگی در بیش از بیست جشنواره بین المللی، ملی و استانی در زمینه شعر و یادداشت بوده است. ویراستاری بیش از بیست عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان، تجربه همکاری در گروه تصحیح نسخه خطی، سردبیری، برگزاری کارگاه و نوشتن نقد و یادداشت و مقاله نیز در شمار تلاش‌های این سالها است.
سرانجام مجموعه مستقل شعرم با عنوان (لب تا ابد) در مهر ماه ۱۴۰۰ توسط ناشر تخصصی شعر(فصل پنجم) منتشر شد و در خرداد ۱۴۰۲ به چاپ دوم هم رسید.
وی  به عنوان دانشجوی سال آخر دکتری که مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و دستاوردهای غیر آکادمیک را با چنگ و دندان از کتاب و کلاس و سخنرانی آن هم با جد و تلاش  کسب  کرده، گفت: توصیه‌ام بیشتر برای دانشجویان تازه وارد به رشته ادبیات فارسی است؛ اول اینکه به حسن انتخاب شما تبریک می‌گویم و دوم اینکه توصیه میکنم به سرفصل های دانشگاهی بسنده نکنید و جوینده کتاب باشید و در مطالعه کتاب مداومت نماید؛ با حرف ها و نقدها از میدان به در نشوید، به خرد و آگاهی خود اعتماد کنید و بدانید که خداوند در همه لحظه‌ها تلاش شما را خواهد دید.
لازم به توضیح است؛ آیین تقدیر از منتخبین ملی جوانان برتر ایران زمین (پرچمدار) که 17 اسفند 1402 در سالن خواجه‌نصیر مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار گردید، نگارسادات معصوم زاده، دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی (گرایش ادبیات غنایی) در بخش ادبیات و شعر جشنواره ملی جوانان ایران زمین حائز رتبه اول شد.

آخرین ویرایش۲۶ اسفند ۱۴۰۲