در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

تجمع دانشگاهیان خراسان جنوبی درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۷۵۲۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۱۳
دانشگاهیان استان خراسان جنوبی در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مسجد امام جعفرصادق(ع) دانشگاه بیرجند و در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه تجمع کردند.
تجمع دانشگاهیان خراسان جنوبی درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های خراسان جنوبی به منظور حمایت از خیزش جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در محکومیت ظلم و بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند برگزار شد.
بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند، بسیج اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برای حضور در این تجمع از دانشگاهیان دعوت کردند. دانشگاهیان در این تجمع،  همصدا با استادان و دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، با در دست داشتن‌ پرچم‌ فلسطین و سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و ... بر استمرار و تقویت موج جهانی حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه تاکید کردند. قرائت بیانیه دانشگاهیان استان، توسط نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند پایان بخش این مراسم بود.
همچنین، سخنران محوری این مراسم بر عهده دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بود. معاون دانشگاه بیرجند در بخشی از سخنانش گفت: حرکت دانشجویان عدالتخواه و آزادیخواه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از حرکتهای دانشجویی بی‌نظیر در دنیا است.
وی با اعلام اینکه صداهای حق طلبانه در آمریکا و اروپا علیرغم شعار دموکراسی آنها در گلو خفه می‌شود، افزود: دستگیری اساتید و دانشجویان با لابی‌رژیم صهیونیست صورت گرفته و این نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.
وی با بیان اینکه تحولات اساسی در عرصه بین الملل و خاورمیانه رخ داده است گفت: امروز علاوه بر کشورهای اسلامی شاهد یک حرکت جهانی تحت عنوان بیداری انسانی هستیم.
دکتر حسین فرزانه پور افزود: یکی از مظاهر این بیداری ایجاد محافل علمی و دانشگاهی جهان به ویژه در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه‌های اروپایی به نفع مساله فلسطین است.
وی گفت: امروز در کشورهایی که شاید خیلی از دانشجویان آنها مسلمان نیستند یا دارای ادیان متعدد هستند علیه اشغالگری فلسطین و آنچه در غزه می‌گذرد، قیام کرده‌اند. وی افزود: به عنوان دموکراسی حرف از آزادی بیان، اندیشه و اجتماعات می‌زنند اما امروز در مهد دمکراسی چه می‌گذرد، تعدادی از دانشجویان به طرز وحشتناکی دستگیر یا محکوم می‌شوند. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تشت رسوایی آزادی اندیشه‌ها از بام افتاده، گفت: تجمع ما به این خاطر است تا از دانشجویانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند حمایت و پشتیبانی کنیم.

آخرین ویرایش۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳