پاسداشت و بزرگداشت مقام شامخ خادم الرضا(ع)، آیت االله دکتر رئیسی شهید جمهور و دیگر یاران شهید ایشان و گرامیداشت فتح خرمشهر و شهدای جبهه مقاومت؛

ویژه برنامه پایان مأموریت در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۱ کد : ۲۸۰۰۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۵۴
مراسم پاسداشت و بزرگداشت مقام شامخ خادم الرضا(ع)، آیت االله دکتر رئیسی شـهید جمهور و دیگر یاران شـهید ایشان و گرامیداشت فتح خرمشهر و شهدای جبهه مقاومت، همزمان با هفتمین روز شهادت حضرت آیت الله رئیسی، شامگاه یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با عنان ویژه برنامه پایان مأموریت در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
ویژه برنامه پایان مأموریت در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، ویژه برنامه پایان مأموریت در هفتمین روز شهادت آیت االله دکتر رئیسی شـهید جمهور و دیگر یاران شـهید ایشان برگزار شد. در این مراسم، دکتر احمد لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، با تسلیت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور شهید و فقید و همراهان گرانقدر ایشان، گفت: در حادثه‌ای جانکاه که سید محرومان رئیس جمهور شهید و نماینده استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با روح الهی خود و شناخت و معرفت به سوی معبود خویش پرکشید. آیت الله رئیسی عصاره بزرگان و شهیدانی همچون شهید مظلوم بهشتی، شهید رجایی و شهید والامقام سردار قلبها حاج قاسم سلیمانی بودند، ایشان در سایه آموزه‌های  دین مبین اسلام و با الهام از مکتب امامین انقلاب پرورش یافتند و هستی خود را در راه پیشرفت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند.
وی گفت: از نگاه من اینک آغاز مأموریت است، اگر به سوم خرداد و عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر به عنوان یکی از بزرگترین عملیاتها در دفاع مقدس نگاه کنیم این عملیات چندین مرحله و مقطع داشت، در این عملیات توانستیم ضربات مهلکی به سردار قادسیه وارد نماییم.

در عرصه داخلی و خارجی شهادت شهید رئیسی تحولی شگرف ایجاد کرد
در تاریخ انقلاب اسلامی به ندرت یافت می‌شود که  یک میلیارد و  هشتصد میلیون نفر با سوگ این عزیزان با مردم ایران هم نوا شوند. تشییع جنازه با شکوه این عزیزان وظیفه را برای ملت و مسئولان سخت می‌کند، راه و روش و منش رئیس جمهور شهید را باید ادامه دهیم تا روح این بزرگوار در سرای ابدی آرامش داشته باشد. وی سخن خود را با این موضوع به پایان برد که اندیشه ایشان در حوزه علم و فناوری قابل تأمل و بررسی است. شهید والامقام آیت الله رئیسی در این خصوص می‌فرمایند : "در حوزه علم و فناوری دشمنان به دنبال عقب نگاه داشتن کشور هستند و به اساتید دانشگاهی توصیه می فرمایند به راحتی میدان را واگذار نکنند و با مجاهدت ناامیدی را به زمین دشمن و امید را به جامعه تزریق کنند."
در این مراسم، محمد اسماعیلی از کرمان به روایتگری پرداخت. مداحی کربلایی مجتبی ابراهیم زاده  و اجرای زنده نماهنگ رئیس جمهور شهید از دیگر برنامه های ویژه برنامه پایان مأموریت بود.

کلید واژه ها: بزرگداشت شهیدان پرواز پایان مأموریت

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳