راه اندازی وب‌گاه باشگاه دانش آموزی دانشگاه بیرجند

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۸ کد : ۲۸۰۷۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۴۰
دانشگاه بیرجند در راستای توسعه آموزش و پژوهش در استان  و تقویت توانمندی علمی، ارتقای انگیزه و امید در میان نسل جوان و با هدف شناسایی، مشاوره و توانمندسازی دانش آموزان مستعد استان خراسان جنوبی اقدام به تاسیس باشگاه دانش­آموزی کرد.
راه اندازی وب‌گاه باشگاه دانش آموزی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سمیه حمیدی مسئول اجرائی ستاد جذب دانشجو در مصاحبه با روابط عمومی اعلام کرد: دانش‌­آموزان به عنوان نقش‌آفرینان آینده ایران اسلامی هستند. توجه به آنان در راستای شناسایی و مدیریت استعدادها، نخبه ­پروری، شبکه‌سازی علمی در جهت دستیابی به قله ­های جهان دانش و ارتقاء جایگاه کشور در منطقه و جهان حائز اهمیت است. دانشگاه بیرجند با شعار دانشگاه مهارت‌آموز و کارآفرین با توجه به مسئولیت اجتماعی خود، در راستای توسعه آموزش و پژوهش در استان و تقویت توانمندی علمی، ارتقای انگیزه و امید در میان نسل جوان و با هدف شناسایی، مشاوره و توانمندسازی دانش­ آموزان مستعد استان خراسان جنوبی؛ اقدام به تاسیس باشگاه دانش ­آموزی با اهداف ذیل نموده است.

  • شناسایی، هدایت و توانمندسازی دانش ­آموزان مسستعد در استان خراسان جنوبی
  • توان‌­افزایی، مهارت­‌افزایی به دانش‌­آموزان خلاق و نوآور
  • آشنایی دانش‌­آموزان با ظرفیت­های علمی و رشته‌­های تحصیلی در دانشگاه بیرجند
  • آشنایی دانش‌­آموزان با دانشکده­‌ها، پژوهشکده‌­ها و محیط‌­های آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند
  • معرفی ظرفیت­‌های  فرهنگی و رفاهی دانشگاه بیرجند
  • هدایت تحصیلی و ارائه مشاوره روانشناختی به دانش آموزان
  • امیدآفرینی و تقویت روحیه دانش‌­پژوهی و هویت ملی در میان دانش‌­آموزان استان
  • آموزش مهارت­‌های کاربردی و مهارت‌­های توسعه فردی
  • ساماندهی و هدفمندسازی برنامه های بازدید دانش‌­آموزان از دانشگاه بیرجند
  • مشاوره تخصصی آشنایی با رشته­‌های تحصیلی و فرصت­‌های شغلی
  • برگزاری کارگاه ­های تخصصی
  • ارائه خدمات کارآفرینی

بخش باشگاه دانش آموزی در ذیل مجموعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرار داشته و شامل بخش‌های معرفی ستاد جذب، آیین نامه های مرتبط، دپارتمان مشاوره تحصیلی و دپارتمان مهارت آموزی می باشد.
دکتر حمیدی افزود: مدارس و آموزشگاه‌های متقاضی بازدید از دانشگاه می‌توانند فرم بازدید دانش آموزی که با همین عنوان در وب‌گاه باشگاه دانش آموزی بارگذاری شده است را تکمیل و پس از هماهنگی از مجموعه دانشگاه بازدید نمایند.
همچنین دانش آموزان عزیز می‌توانند در دو حیطه مشاوره تحصیلی عمومی و مشاوره تخصصی آشنایی با رشته‌های دانشگاهی و فرصت‌های شغلی از خدمات این مرکز استفاده نمایند و علاوه بر این در کارگاه‌های ویژه مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بیرجند نیز شرکت نمایند. قابل  ذکر است برای دانش آموزان امکان حضور مشاوره خصوصی با 50 % تخفیف نسبت به تعرفه مراکز مشاوره در سطح شهر وجود دارد. در بخش دپارتمان مهارت آموزی به معرفی زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند که متشکل از سه مجموعه مرکز نوآوری و شتابدهی، مرکز مهارت آموزی و مشاره شغلی (TMC) و کارخانه نوآوری می‌باشد می‌پردازد. این زیست بوم آمادگی دارد دوره‌ها و کارگاه‌هایی در حوزه‌های کارآفرینی، مهندسی، علوم پایه، هنر، زبان خارجه و ... ارائه نماید.

وی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ معاون محترم آموزشی در راه اندازی این وب سایت و هم چنین کارشناسان محترم حوزه معاونت آموزشی تشکر و قدردانی کرد. دانش آموزان گرامی نیز برای آشنایی بیشتر با امکانات، ظرفیت ها و خدمات دانشگاه بیرجند به وب سایت باشگاه دانش آموزی به آدرس https://www.birjand.ac.ir/intro/fa  مراجعه نمایند.

کلید واژه ها: باشگاه دانش آموزی

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳