دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده در دانشگاه بیرجند، گفت:

خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان و بوستان آرامش و کانون محبوبان است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۷ کد : ۲۸۱۹۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۴۲۷
کارگاه فرهنگی ـ آموزشی، "آرامش در خانواده، پویایی در کار" با حضور دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان و بوستان آرامش و کانون محبوبان است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس اندیشکده خانواده در کارگاه فرهنگی ـ آموزشی، "آرامش در خانواده، پویایی در کار" با بیان این که بحث آرامش و پویایی از مباحث عمده جهان امروز است، گفت: بزرگترین و بیشترین اختلال روانی در دنیا اضطراب و افسردگی است.
دکتر افروز، اظهار کرد: ریشه وسواس افسردگی است و نبود آرامش علت اضطراب و افسردگی است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم اضطراب و افسردگی کم شود باید آرامش را در وجود خود نهادینه کنیم.
دکتر افروز بیان کرد: ریشه طلاق همسرگریزی و جدایی در دنیا، دافعه‌های روانی، رفتاری و جنسی است و اصلی ترین مولفه‌های ماندگاری ازدواج، جاذبه‌های روانی و رفتاری است. وی همچنین گفت: خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه انسان است و بوستان آرامش و کانون محبوبان است.
دکتر افروز تاکید کرد: اگر در خانواده‌ای آرامش باشد، اضطراب و افسردگی در آن به حداقل می‌رسد، نشاط انسان افزایش یافته و فرسودگی شغلی کاهش می‌یابد اما اگر آرامش در خانواده نباشد افراد دچار فرسودگی شغلی می‌شوند، خلاقیت خود را از دست می‌دهند، رضایتمندی شغلی به حداقل می‌رسد و نشاط معنوی از بین می‌رود.

آخرین ویرایش۳۰ خرداد ۱۴۰۳