توسط محققان دانشگاه بیرجند انجام شد؛

ساخت سیستم دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا

۱۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۸۲۶۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۱
ساخت سیستم دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا باهدف بکارگیری در مصارف خانگی و جایگزینی برای کولرهای آبی و اسپلیتر (کولرهای گازی) در دوره فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت، توسط دکتر بهزاد امیدی کاشانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند انجام شد.
ساخت سیستم دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، شناخت و ساخت سیستم دینامیکی سرمایش و گرمایش هوا باهدف بکارگیری در مصارف خانگی و جایگزینی برای کولرهای آبی و اسپلیتر (کولرهای گازی) به منظور حذف 100% آب مصرفی و کاهش 30 الی 70 % برق مصرفی انجام شد. این طرح توسط دکتر بهزاد امیدی کاشانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی، در دوره فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت، در شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی انجام شد.
ایده اصلی این طرح براساس شناسایی و مهندسی معکوس روش جدیدی به نام سرمایش دینامیکی هوا است که توسط یگ گروه از دانشمندان فیزیک کشور اوکراین در  سال 2023 ثبت جهانی شده است. در روش فوق  علاوه بر حذف آب و مواد مبرد برای ایجاد سرمایش، خود هوا به طور مستقیم توسط تبدیل انرژی درونی به انرژی جنبشی، دمای آن به نحو چشمگیری تا 70 زیر صفر کاهش می یابد. در این فرصت مطالعاتی طراحی قطعه کاری این ایده توسط نرم افزار سالید وورک بدست آمده و مدلسازی ایرودینامیکی آن توسط نرم افزاتر انسیس فلوئنت انجام شد.

کلید واژه ها: فرصت مطالعاتی کاشانی آب و فاضلاب

آخرین ویرایش۱۰ تیر ۱۴۰۳