در آیین تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی انجام شد؛

تقدیر از مدیرمسئول و سردبیر نشریه Journal of Horticulture and Postharvest Research

۱۱ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۸ کد : ۲۸۲۷۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۶۷
همزمان با نشست سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی کشور، آیین تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی نمایه شده در پایگاهای معتبر بین‌المللی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در روز شنبه ۹ تیر به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این مراسم، از دکتر فرید مرادی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه و مدیرمسئول و سردبیر نشریه Journal of Horticulture and Postharvest Research به دلیل نمایه شده در پایگاه Scopus با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.
تقدیر از مدیرمسئول و سردبیر نشریه Journal of Horticulture and Postharvest Research

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی نمایه شده در پایگاهای معتبر بین‌المللی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، از دکتر فرید مرادی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه و مدیرمسئول و سردبیر نشریه Journal of Horticulture and Postharvest Research به دلیل نمایه شده در پایگاه Scopus با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.
در این مراسم، دکتر محمدعلی زلفی گل،  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بودند. وزیر محترم نشریات علمی را پرچم‌های برافراشته جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دانست و گفت: سردبیران و مدیران مسئول خیران آموزش عالی کشور هستند به این دلیل که عمر و دانش و تجربه خود را صرف علم و نوآوری و توسعه و نشر علمی می‌کنند. دکتر زلفی گل با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف برای مدیران مسئول و سردبیران در سال‌های اخیر، گفت: این اقدام سبب افزایش مجلات نمایه شده در پایگاه‌هایی بین‌المللی شده است. در ۴ دهه قبل ۱۰۱ مجله وزارت علوم نمایه شده بودند و در دولت سیزدهم ۷۲ مجله نمایه بین‌المللی گرفتند. وی در مورد حمایت مالی از نشریات نمایه شده گفت: امسال ۳۰۰ میلیون برای مجلات انگلیسی و ۵۰۰ میلیون برای مجلات فارسی نمایه شده در پایگاه‌های بین‌المللی در نظر گرفتیم. اینها اعتبار شایسته‌ای در مقایسه با زحمات شما نیست ولی تنها برای این است که نشان دهیم ما شما را می‌بینیم.
 در ادامه این نشست، دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری به ایراد سخنرانی پرداخت. دکتر صالحی در سخنانی اشاره نمود که سرمایه‌گذاری در علم و فناوری هزینه نیست بلکه یک سرمایه است. به برخی اقدامات وزارت عتف برای تشویق سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی اش، گفت: در آیین‌نامه پژوهانه جامع، پژوهانه ویژه‌ای برای سردبیران و مدیران مسئول در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد 5 پایه تشویقی در آیین‌نامه پایه‌های تشویقی برای سردبیران و مدیران مسئول لحاظ شده است. 
سخنران بعدی این نشست، 
در پایان نسشت صبح، از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی که در سال گذشته موفق به اخذ نمایه بین‌المللی (Scopus و ISI) شده بودند، با اهدای لوح و پاداش نقدی تقدیر شد.
در نشست سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی کشور و آیین تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی نمایه شده در پایگاههای معتبر بین‌المللی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که روز شنبه 9 تیر به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از دکتر فرید مرادی‌نژاد مدیرمسئول و سردبیر نشریه Journal of Horticulture and Postharvest Research به دلیل نمایه شده در پایگاه Scopus با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.
در نشست عصر، سخنرانی‌های در زمینه استانداردسازی نشریات جهت اخذ نمایه‌های بین‌المللی، نحوه اقدام جهت اخذ نمایه‌های بین‌المللی، اخلاق پژوهشی در زمینه مقاله‌نویسی و رویت‌پذیری مقالات ایراد شد.

 

کلید واژه ها: تجلیل نشریه مردای نژاد Scopus

آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۴۰۳