عضو هیأت راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند منصوب شد

۱۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۹ کد : ۲۸۲۸۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۱۳
براساس ابلاغی از سوی هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی، دکتر سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد به عنوان عضو هیأت راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند منصوب شد.
عضو هیأت راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند منصوب شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در بخشی از این ابلاغ که با امضای هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی صادر گردیده، آمده است؛ ایجاد پایگاه‌های میراث جهانی برای آثاری که از غنای ویژه ای برخوردارند مبین توجه جدی عزم و اراده ملی برای حمایت پشتیبانی و حفاظت از آنها است. در این راستا بهره گیری از تجارب استادان و صاحبنظران متخصص به منظور بررسی و تصویب برنامه های سالیانه طرح ها، پژوهش ها و اظهارنظر درباره کیفیت اقدامات اجرایی و امور مرتبط با معرفی و آموزش از اهداف اساسی این اداره کل در حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و طبیعی این مرز و بوم است. از این رو نظر به تجارب ارزنده جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان "عضو هیأت راهبردی پایگاه بافت تاریخی بیرجند" منصوب می شوید. امید است در راستای سیاستهای وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اهداف مندرج در نظام نامه پایگاه ها، در پرتو عنایات حق تعالی و در جهت پیشرفت و اعتلای فرهنگ غنی ایران اسلامی و این خطه از سرزمین مان موفق و مؤید باشید.

به طور کلی، هیأت راهبردی پایگاه‌های بافت تاریخی در میراث فرهنگی مسئولیت‌های مهمی را بر عهده دارد:
1. حفاظت و مرمت: این هیأت بر اساس معیارهای بین‌المللی، آثار پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را حفاظت و مرمت می‌کند.
2. ارتباط و تجربیات: ایجاد ارتباط مستمر و شبکه داخلی بین پایگاه‌ها در سطح ملی جهت انتقال تجربیات در زمینه معرفی، آموزش، شیوه‌های مشارکت‌های درون و برون سازمانی، تدوین دستورالعمل‌های حفاظت و توسعه پایدار مشترک، فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی.
3. برنامه‌ریزی جامع‌نگر: برنامه‌ریزی در مورد موضوعات مدیریت حفاظت و انجام پژوهش‌های مستمر در خصوص مکان یا موضوع ویژه تاریخی، فرهنگی و طبیعی واقع در حوزه هر یک از پایگاه‌ها.
4. تهیه طرح‌های راهبردی و اضطراری: برای حفاظت از بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، همکاری با دفتر ثبت آثار جهت تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی انجام می‌شود.

کلید واژه ها: انتصاب خلیل نژاد میراث فرهنگی بافت تاریخی بیرجند

آخرین ویرایش۱۲ تیر ۱۴۰۳