جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم الهدی برگزار شد

۳۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۵ کد : ۲۸۳۷۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۴۵
جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم الهدی به دعوت دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و با حضور اعضای این قرارگاه روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ در سالن شکوه شرق برگزار شد.
جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم الهدی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای این جلسه ، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه در مراسم پیاده روی اربعین لازم است برنامه‌های درخور توجه توسط دانشگاه‌ها برگزار گردد، اعلام کرد: در این جلسه بحث، تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص برگزاری اردوی پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری، برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی غرب و شمال غرب و برگزاری هرچه باشکوه تر ودر خور شهدای کنگرة 2000 شهید استان خراسان جنوبی انجام می‌شود.

در ادامه، دکتر لامعی به تصمیم هماهنگ برای برپایی موکب جهت زائرین بین الملل در استان اشاره کرد و افزود: برای دانشجویان متقاضی پیاده روی اربعین حسینی نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است. وی ادامه داد: برای دانشجویانی که در ترم تابستانی مشغول به تحصیل هستند و متقاضی  حضور در پیاده روی اربعین دانشجویی می باشند نیز تمهیداتی اندیشیده خواهد شد. رئیس دانشگاه با اعلام اینکه برگزاری  پیاده روی اربعین حسینی دانشجویان توسط بسیج دانشجویی و با همکاری دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: لازم است مبلغ دریافتی از دانشجویان متقاضی حضور در پیاده روی اربعین در تمامی دانشگاه‌های استان یکسان باشد. براساس پیشنهاد بسیج دانشجویی برای دانشجویان زائر اولی مبلغ 25 میلیون ریال و دیگر دانشجویان مبلغ 30 میلیون ریال پیش بینی گردیده است.

دکتر لامعی در پایان به درخواست جامعه کارمندی مبنی بر احتساب بخشی از مرخصی ایام پیاده روی اربعین به عنوان تشویقی و پرداخت وام به متقضیان اشاره کرد و افزود: دانشجویان زائر اولی در این سفر زیارتی از اولویت ویژه برخوردارند.

همچنین، حجت الاسلام جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اعلام خبر برگزاری مراسم ضیافت اساتید در دهه سوم مردادماه جاری، گفت: برای دانشجویانی که در ترم تابستانی مشغول هستند و متقاضی حضور در این مراسم می باشند لازم است هماهنگی‌ها با اساتید جهت دروس و امتحانات صورت پذیرد.

همچنین، دکتر ایمانی، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی به تولیدات رسانه‌ای در خور توجه با استفاده از ظرفیت اساتید در بازه انتخابات اشاره کرد و گفت: 40 گروه جهادی تبین گری جهت حضور پرشور مردم استان در انتخابات به روستاها اعزام شده اند. وی به حضور پرشور مردم ولایت مدار استان در انتخابات و معرفی خراسان جنوبی به عنوان اولین استان کشور با بالاترین درصد مشارکت در انتخابات اشاره کرد. وی همچنین از دانشگاه های استان که در مراسم بدرقه شهید جمهور و حماسه انتخابات از هیچ کوششی دریغ نورزیدند قدردانی کرد و ادامه داد: موضوع اربعین در جلسات قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی پیگیری شده است. وی در پایان مصوبات قرارگاه مرکزی علم الهدی را تشریح کرد.

در این نشست، دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند به برگزاری منظم جلسات قرارگاه علم الهدی پرداخت و اعلام کرد: پیاده روی دانشجویان متقاضی سفر زیارتی از 23 مرداد تا 4 شهریور انجام خواهد شد. وی همچنین به مصوبات این قررگاه همچون، تسهیل خروج دانشجویان، اخذ تعهد نامه، مشخص شده عوامل مسئول اجرای مراسم، مبالغ کمک مالی، مبالغ سهم دانشجویان سفر اولی، تعداد اتوبوس‌ها، چگونگی اعزام دانشجویان و مصوب شدن مسیر رفت وبرگشت دانشجویان، دریافت پیش پرداخت، قرعه کشی و برگزاری جلسات توجیهی با دانشجویان اعزامی اشاره کرد. معاون دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش  اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره 2000 شهید استان خراسان جنوبی و ایجاد کمیته ها را برشمرد و افزود: اردوی راهیان نور دانشجویی غرب و شمال غرب کشور نیز پس از انتشار فراخوان انجام خواهد شد.

آخرین ویرایش۳۱ تیر ۱۴۰۳