انتشار کتاب پلّه به پلّه تا موفّقیت توسط انتشارات دانشگاه بیرجند

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۷ کد : ۲۸۳۹۲ اخبار دانشگاه اخبار ستادی اخبار اساتید
تعداد بازدید:۱۰۳۸
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی، کتاب پلّه به پلّه تا موفّقیت؛ کتابی که شیوه اندیشیدن و قضاوت انسان را دگرگون می‌کند؛ توسط انتشارات دانشگاه بیرجند منتشر شد.
انتشار کتاب پلّه به پلّه تا موفّقیت توسط انتشارات دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، کتاب "پلّه به پلّه تا موفّقیت" کتابی که شیوه اندیشیدن و قضاوت انسان را دگرگون می‌کند، توسط انتشارات دانشگاه بیرجند منتشر گردید.

نویسنده این کتاب، فهد عامر الاحمدی، (متولد 7 آوریل 1966، مدینه)، نویسنده، جهانگرد، فعال رسانه‌ای، و نویسنده عرب زبان است. این کتاب توسط دکتر احمد لامعی گیو (دانشیار، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند) به صورت محققانه ای به زبان فارسی ترجمه، و در 144 صفحه در قطع وزیری، در اردیبهشت ماه سال جاری توسط انتشارات دانشگاه بیرجند، منتشر و روانه بازار کتاب گردید.

این کتاب ترجمه کتاب نظریه الفستق: کتاب سیغیر طریقه تفکیرک و حکمک علی الاشیاء یا «تئوری پسته» است. 

به طور خلاصه، نویسنده در این کتاب می‌گوید که مشکلات و شکست‌ها نه فقط از رفتار انسان، بلکه از فکر او نشأت می‌گیرد. همچنین، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها نیز از افکار و عقاید آدمی نشأت می‌گیرند. برای دستیابی به موفقیت‌ها و آرامش، لازم است از افکار و درون خودمان شروع کنیم. این کتاب به موضوعاتی مرتبط با خودسازی، تفکر، آگاهی و رفتار انسان می‌پردازد و به خواننده انگیزه می‌دهد تا این مفاهیم را در زندگی خود به کار بگیرد. نویسنده نه تنها داستان‌های افراد موفق را تعریف می‌کند، بلکه با تمرین‌های مثمرثمر در نوشتن، تحقیق و برنامه‌ریزی، خواننده را در راه رسیدن به اهداف همراهی می‌کند. این کتاب یکی از منابع توسعه انسانی در عصر مدرن است.

دکتر احمد لامعی گیو، مترجم این اثر فاخر در مقدمه کتاب با ذکر شعری به خوبی، هدف و ماهیت این کتاب که همانا شکوفایی انسان در پرتو سختی‌ها و مصائب است را مورد اشاره قرار داده است:

ای که از یک ناملایم چهره خندان تو                  سر بسر درد و غم و اندوه و حرمان می‌شود

از شکست زندگانی اینچنین غمگین مشو                     پسته را فرق می‌کوبند، خندان می‌شود

کلید واژه ها: کتاب انتشار موفقیت پلّه به پلّه تا موفّقیت دکتر لامعی گیو فهد عامر الاحمدی

آخرین ویرایش۱۷ مرداد ۱۴۰۳