گزارش عملکرد سه ساله معاونت اداری مالی

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۶ کد : ۲۸۳۹۷ اخبار دانشگاه اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۷۵۰
دکتر محسن عارفی، معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند، طی گفت‌وگویی با روابط عمومی دانشگاه، گزارشی از عملکرد سه ساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳) این معاونت را ارائه کرد.
گزارش عملکرد سه ساله معاونت اداری مالی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محسن عارفی؛ معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند، گزارشی از عملکرد حوزه مربوطه طی سه سال اخیر ارائه نمود. وی اظهار داشت معاونت اداری و مالی دانشگاه نقش حیاتی در مدیریت و هماهنگی امور اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه دارد. یکی از مهمترین وظایف و کارکردهای این معاونت همکاری با رئیس دانشگاه در خصوص اجرای وظایف مربوط به واحدهای ستادی دانشگاه و ارائه گزارش‌های لازم به ریاست دانشگاه می‌باشد. 

از طرفی نظارت بر امور مالی، نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه، وصول درآمدها، و نظارت بر کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌ها طی این سنوات طبق روال انجام می‌شده است. در خصوص مدیریت منابع انسانی؛ مباحثای همچون نظارت بر امور استخدامی، ترفیع، بازنشستگی، و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه به طور منظم و دقیق اجرایی شده است که خلاصه آن به شکل آماری در گزارش پیوست ارائه شده است.
نظارت بر خرید و تدارکات، نظارت بر خرید کلیه لوازم مصرفی و تجهیزات دانشگاه، ایجاد هماهنگی بین واحدها، ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های مختلف واحدهای دانشگاه و شرکت در شوراها و کمیسیون‌ها، برنامه‌ریزی و انجام آموزش‌های قبل و ضمن خدمت کارکنان، نظارت بر  کلیه امور خدماتی دانشگاه و حسن اجرای برنامه‌های تعیین شده، و سیاست‌گذاری مالی جهت رفع تنگناهای مالی دانشگاه و نظارت بر مصرف اعتبارات طبق بودجه مصوب؛ همگی بخش‌های مختلفی است که طی سه سال اخیر انجام شده است. 
معاونت اداری و مالی دانشگاه نقش مهمی در مدیریت و نظارت بر طرح‌های عمرانی و فنی دانشگاه دارد. وظایف و کارکردهای این بخش شامل موارد زیر است:

  1. برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار: برنامه‌ریزی برای تأمین فضاهای کالبدی دانشگاه و تأمین اعتبار عمرانی مورد نیاز.
  2. برگزاری مناقصه‌ها: برگزاری مناقصه‌ها و انعقاد قرارداد با شرکت‌های مشاوره و پیمانکار برای اجرای طرح‌های عمرانی.
  3. نظارت بر اجرای طرح‌ها: نظارت بر حسن اجرای طرح‌های عمرانی و ساختمانی دانشگاه و اطمینان از کیفیت و استانداردهای لازم.
  4. تهیه و تدوین طرح جامع: تهیه و تدوین طرح جامع فضای کالبدی دانشگاه و تأمین زمین و امکانات با در نظر گرفتن توسعه آموزش عالی.
  5. بررسی صورت وضعیت‌ها: بررسی صورت وضعیت‌ها و موارد مالی طرح‌های عمرانی و پیگیری بودجه پروژه‌ها تا مرحله نهایی.
  6. تعمیر و نگهداری: برنامه‌ریزی و اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان‌ها و تأسیسات دانشگاه.
  7. تهیه نقشه‌ها و برنامه‌ها: تهیه نقشه‌های طرح‌های عمرانی و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح فضای سبز دانشگاه.
  8. نظارت بر تأسیسات: نظارت بر اجرای طرح‌های تأسیساتی و تعمیرات شبکه‌های آب، برق، گاز و سایر تأسیسات دانشگاه.

این اقدامات به منظور بهبود زیرساخت‌های دانشگاه و ایجاد محیطی مناسب برای آموزش و پژوهش انجام می‌شود.

در پایان این مصاحبه دکتر عارفی اظهار داشت: این معاونت با هدف بهبود کارایی و بهره‌وری دانشگاه، نقش مهمی در تحقق اهداف اجرایی و استراتژیک دانشگاه ایفا می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گزارش عملکرد معاونت اداری و مالی دانشگاه، گزارش پیوست را مطالعه نمایید.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۶ مرداد ۱۴۰۳