از سوی معاونت فناوری و نوآوی وزارت علوم:

مجوز مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بیرجند صادر شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۸ کد : ۲۸۴۵۳ اخبار دانشگاه اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۶۳۲
معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند، موفق به دریافت مجوز مرکز رشد از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور شد.
مجوز مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بیرجند صادر شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری، مجوز مرکز رشد دانشگاه بیرجند توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.
مجوز مرکز رشد دانشگاه بیرجند پس از تصویب در «کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری شورای گسترش آموزش عالی» در تاریخ 30 تیر 1403 به دانشگاه بیرجند اعطا گردید.

مجوز مرکز رشد در دانشگاه به معنای تأسیس و راه‌اندازی یک مرکز رشد یا انکوباتور در محیط دانشگاه است. به گفته دکتر ابوالفضل اکبرپور معاون پژوهشی فناوری و نوآوری دانشگاه، این مرکز با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه، ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری تأسیس شده است.

اهداف و وظایف مرکز رشد شامل موارد زیر است:

  1. جذب و پذیرش واحدهای فناور: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه واحدهای فناور.
  2. حمایت مالی و معنوی: ارائه خدمات مالی و مشاوره‌ای به واحدهای فناور برای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری‌سازی.
  3. تجاری‌سازی محصولات: ایجاد زمینه‌های لازم برای تبلیغات، بازاریابی و شرکت در نمایشگاه‌ها برای محصولات فناورانه.
  4. آموزش و مشاوره: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با فناوری و نوآوری و ارائه خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌ها و واحدهای مستقر.

این مرکز به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کمک می‌کنند تا ایده‌های خود را به کسب‌وکارهای موفق تبدیل کنند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت می‌کند.

کلید واژه ها: مرکز رشد معاونت پژوهشی واحد فناور تجاری سازی ایده

آخرین ویرایش۲۱ مرداد ۱۴۰۳