مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازید کرد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۸۴۸۹ اخبار دانشگاه اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۸۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازید کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازید کرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی، به همراه چند تن از کارشناسان این اداره کل، از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید، سرهنگ فلاحی با اشاره به اهمیت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اقدامات دانشگاه بیرجند را در این زمینه ستود و گفت: «این اقدامات خوب و مفید در دانشگاه بیرجند قابل تحسین است. تاریخ بیرجند و آموزش عالی باعث افتخار است و توجه به علم و دانش و توجه دادن بزرگان به عامه مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

وی همچنین ضمن ابراز قدردانی و تشکر از تلاش‌های دانشگاه بیرجند، ابراز امیدواری کرد که با همت بیشتر، تاریخ ارزشمند ایران اسلامی به نسل جوان معرفی شود. سرهنگ فلاحی افزود: «امیدواریم که این تلاش‌ها ادامه یابد و بتوانیم با معرفی صحیح و کامل تاریخ دفاع مقدس، نسل جوان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.»

گفتنی است دانشگاه بیرجند در دوران دفاع مقدس، پنج شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. این دانشگاه با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی، همواره در تلاش بوده است تا ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های جدید منتقل کند و نقش مهمی در حفظ و نشر این ارزش‌ها ایفا کند.

موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند به منظور حفظ میراث و هویت فرهنگی دانشگاه و شهر بیرجند تأسیس شده است. این مرکز در حال حاضر کلیه اسناد گذشته دانشگاه را در خود جای داده و به مرور اسناد مرتبط با شهر بیرجند را نیز گردآوری می‌کند. این اسناد به صورت متمرکز در دسترس پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین، بخشی از اسناد مکتوب شهر بیرجند توسط همشهریان به این مرکز اهدا شده است. این مرکز با فراهم کردن محیطی استاندارد، از اسناد و اشیاء هویتی این منطقه برای استفاده نسل‌های آینده حفاظت می‌کند.

 

کلید واژه ها: سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موزه و مرکز اسناد و مفاخر هویت فرهنگی

آخرین ویرایش۲۷ مرداد ۱۴۰۳