دانشگاه بیرجند از مهرماه ۱۴۰۳ در ۴ رشته جدید کارشناسی دانشجو می‌پذیرد

۰۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۸۶۴۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۴۴۳
دانشگاه بیرجند براساس موافقت شورای گسترش آموزش عالی از مهرماه ۱۴۰۳ در ۴ رشته گرایش جدید مقطع کارشناسی دانشجوی روزانه می‌پذیرد.
دانشگاه بیرجند از مهرماه ۱۴۰۳ در ۴ رشته جدید کارشناسی دانشجو می‌پذیرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، شورای گسترش آموزش عالی با مجوز پذیرش دانشجو در چهار رشته گرایش مقطع کارشناسی این دانشگاه موافقت کرد. دکتر سیدجواد حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اعلام کرد که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهرماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

رشته‌های جدید به شرح زیر هستند:

  1. رشته اقتصاد
  2. رشته زبان و ادبیات عربی
  3. رشته بیم‌سنجی
  4. رشته مهندسی معماری (طرح تعاون با دانشگاه سیستان و بلوچستان)

دکتر حسینی واشان افزود: ایجاد این رشته‌ها با توجه به سیاست‌های کلان توسعه رشته‌ها صورت گرفته و به دلیل نبود این رشته‌ها در سطح دانشگاه‌های منطقه، مزیتی برای دانشجویان و توسعه منطقه خواهد بود. وی ضمن تبریک این موفقیت به خانواده دانشگاه بیرجند، از تلاش‌های همکاران دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شامل دکتر زهرا شیرزور و دکتر علی اشرفی در تهیه طرح و کسب مجوز رشته اقتصاد، و از دکتر احمد لامعی‌گیو و دکتر علی اشرفی در رشته زبان و ادبیات عربی تقدیر کرد.

همچنین، دکتر حسینی واشان از همکاران پردیس علوم پایه، دکتر سارا جمهوری و دکتر فاطمه یوسف‌زاده در کسب مجوز رشته بیم‌سنجی و همکاران دانشکده هنر، دکتر سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد و دکتر علی زارعی در کسب مجوز رشته مهندسی معماری قدردانی کرد.

در پایان، دکتر حسینی واشان از دکتر هادی پورشافعی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی، و آسیه شنیده، کارشناس مسئول مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی، و اعضای محترم شورای برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی بابت پیگیری مجوز رشته‌های مذکور تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که با اهتمام جمعی، شاهد رشد و اعتلای کیفیت علمی و پژوهشی دانشگاه باشیم.

کلید واژه ها: رشته مجوز رشته 4 رشته کسب مجوز رشته دکتر دکتر علی دانشگاه دانشگاه بیرجند توسعه برنامه توسعه

آخرین ویرایش۰۶ شهریور ۱۴۰۳