جلسه مشترک نمایندگان دانشگاه بیرجند و مسئولین مرکز شهید فهمیده

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۱ کد : ۲۸۷۳۲ اخبار دانشگاه اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۱
در جلسه‌ای مشترک بین نمایندگان دانشگاه بیرجند و مسئولین مرکز شهید فهمیده شمال شرق در دانشگاه فردوسی مشهد، موضوعات مختلفی در راستای استفاده بیشتر از ظرفیت توافق‌نامه جهاد علمی مورد بحث قرار گرفت. پیگیری پروپوزال‌های ارسالی و بررسی روال‌های اداری جهت تسریع در امور از جمله موارد مطرح شده بود. مرکز شهید فهمیده به عنوان تسهیل‌گر ارتباط بین وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور با دانشگاه‌ها عمل می‌کند و حوزه پوشش آن شامل دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان است.
جلسه مشترک نمایندگان دانشگاه بیرجند و مسئولین مرکز شهید فهمیده

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه، در راستای توافق‌نامه جهاد علمی، آقای دکتر اکبری، مدیر ارتباط با جامعه و صنعت، و آقای دکتر بیجاری، نماینده دانشگاه در ارتباط با مرکز شهید فهمیده، جلسه‌ای با مسئولین مرکز شهید فهمیده شمال شرق در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کردند. در این جلسه، موضوعات مختلفی در راستای استفاده بیشتر از ظرفیت این توافق‌نامه مطرح شد. همچنین، پیگیری پروپوزال‌های ارسالی همکاران دانشگاهی و بررسی روال‌های اداری جهت تسریع در امور از جمله موارد اقدامی بود.

مرکز شهید فهمیده به عنوان تسهیل‌گر ارتباط بین مجموعه وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور با مجموعه‌های علمی و دانشگاهی عمل می‌کند. مرکز شهید فهمیده شمال شرق حوزه پوشش دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان را بر عهده دارد.

در این جلسه، علاوه بر بررسی پروپوزال‌های ارسالی، به موضوعات دیگری نیز پرداخته شد. از جمله این موضوعات می‌توان به بررسی راهکارهای نوین برای افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌ها و صنایع دفاعی اشاره کرد. همچنین، پیشنهاداتی برای برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک با هدف انتقال دانش و تجربیات بین دانشگاهیان و متخصصین صنایع دفاعی مطرح شد.

آقای دکتر اکبری در این جلسه تأکید کردند که استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در توافق‌نامه جهاد علمی می‌تواند به توسعه علمی و فناوری کشور کمک شایانی کند. وی همچنین بر اهمیت تسریع در روال‌های اداری و کاهش بروکراسی تأکید کرد تا بتوان از فرصت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کرد.

در پایان جلسه، مقرر شد که جلسات مشابه به صورت دوره‌ای برگزار شود تا بتوان به صورت مستمر به بررسی و حل مسائل و مشکلات پیش‌رو پرداخت و همکاری‌های علمی و پژوهشی را تقویت کرد.

کلید واژه ها: مرکز شهید فهمیده توافق نامه جهاد علمی ارتباط با جامعه و صنعت وزارت دفاع صنایع دفاعی کشور دکتر اکبری دکتر بیجاری

آخرین ویرایش۲۴ شهریور ۱۴۰۳