استاندار خراسان جنوبی: توسعه فرهنگ نخبه پروری و شناسایی نخبگان ضرورت دارد

۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۹ کد : ۲۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۴۸
استاندار خراسان جنوبی: توسعه فرهنگ نخبه پروری و شناسایی نخبگان ضرورت دارد

دکتر محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه مهم است برای نظام و مسئولان برنامه ریزی در سطح ملی و استانی توسعه فرهنگ نخبگی، نخبه پروری و شناسایی آنهاست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند دکتر مروج الشریعه روز جمعه در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: بر مبنای مصوبه ای که در دولت به انجام رسیده نخبگان دانشگاهی در هر استان بر اساس ضوابطی که شرایط نخبگی و نخبگان در آن تعریف شده باشد شناسایی می شوند.

وی بیان کرد: امتیازات و مشوق های مختلفی برای نگهداشت نخبگان و توسعه فرهنگ نخبگی در این دستور العمل مشخص شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان یکی از بنیادهای بسیار موثر در استان است تاکید کرد: بدون شک در سطوح مختلف  کشور و استان به ویژه در مناطق روستایی دانشجو و افراد مستعد بالایی وجود دارند که بایستی شناسایی شوند.

وی عنوان کرد: باید برای میدان دادن به نخبگان و ارایه امکانات و تجهیزات به آنان به ویژه تلاش های ویژه ای که در زمینه تحقیقاتی دارند تلاش کرد که یکی از اهداف دولت نیز همین است.

مروج الشریعه یادآور شد: در استان نیز در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری که یکی از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه است این موضوع با همکاری بنیاد ملی نخبگان در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: برای تامین و رفع نیازمندی های نرم افزاری و سخت افزاری نخبگان استان به ویژه در مناطق روستایی باید تلاش ویژه شود.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۳۹۷