وزیر علوم:حضور علمی ما در سطح بین المللی درخشان بوده است

۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۵ کد : ۳۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۵۰
وزیر علوم:حضور علمی ما در سطح بین المللی درخشان بوده است

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پیگیری و بیان مسایل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران خراسان جنوبی اظهار کرد: نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور به عنوان یک شاخص قرار داده شده و مراکز علمی و آموزشی در کشور اگر بخواهند توجیه داشته باشند باید در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها برای توسعه آموزش عالی استفاده کرد، گفت: استان خراسان جنوبی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است.

دکتر غلامی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور خاطرنشان کرد: باید به دانشگاه‌ها در سطح کشور اعتماد شود و از آن‌ها در موارد مختلف مشورت گرفته شود.

وزیر علوم با بیان اینکه عملکرد قابل قبولی در همکاری میان دانشگاه با ساایر نهادها وجود دارد گفت: در عین حال که قابل توجه است اما هنوز کمتر از آن انتظار واقعی است و هر جا مشتری پای سفارش تحقیقاتی بوده دانشگاه‌ها با قوت کارها را انجام داده‌اند.

دکتر غلامی با بیان اینکه دانشجویان ذهن خلاقی دارند، گفت: توانایی سیستم دفاعی کشور حاصل کار محققین و اساتید دانشگاه‌ها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر این که وزارت علوم برای  20 سال آینده در حوزه آموزش عالی برنامه ریزی کرده است، اظهار امیدواری نمود که از نگاه آموزشی به مراکز علمی و دانشگاهی خارج شویم نگاه ما بر رفع نیاز جامعه متمرکز شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: جمعیت علمی قوی در کشور وجود دارد و حضور ما در سطح بین الملل درخشان بوده است.

آخرین ویرایش۲۴ مهر ۱۳۹۷