تأکید بر حفظ هویت تاریخی و سرمایه‌های علمی در نخستین جلسه شورای عالی «موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند»

۰۷ تیر ۱۴۰۵ | ۱۲:۵۲ کد : ۳۴۳۳۱ ستــادی
تعداد بازدید:۱۲۸
نخستین جلسه شورای عالی «موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه»، با حضور دکتر خامسان، سرپرست دانشگاه، مدیر موزه و جمعی از رؤسای ادواری و اساتید برجسته، روز یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵، در محل این مرکز برگزار شد. در این نشست، ضمن بررسی روند تأسیس و چشم‌اندازهای آتی این مجموعه، بر ضرورت صیانت از هویت تاریخی دانشگاه و بسترسازی برای اجرای دقیق اساسنامه این مرکز تأکید گردید.
تأکید بر حفظ هویت تاریخی و سرمایه‌های علمی در نخستین جلسه شورای عالی «موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند»

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این جلسه که با هدف سیاست‌گذاری کلان و توسعه فعالیت‌های موزه دانشگاه بیرجند تشکیل شد، دکتر خامسان، سرپرست دانشگاه بیرجند، با اشاره به اهمیت جایگاه موزه و مرکز اسناد به عنوان حافظ هویت، تاریخ و سرمایه‌های علمی دانشگاه، اظهار داشت: این مرکز باید به محلی برای روایت مستند تاریخ آموزش عالی در منطقه تبدیل شود. وی بر ضرورت بررسی دقیق مفاد اساسنامه و فراهم‌سازی سازوکارهای اجرایی جهت تحقق اهداف مندرج در آن تأکید کرد.

دکتر صمدیه، رئیس موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی جامع از سیر تأسیس این مجموعه و اقدامات انجام‌شده تا به امروز، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای پیش‌روی این مرکز را تشریح کرد. وی با تبیین جایگاه شورای عالی موزه در روند سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌ها، خواستار هم‌افزایی و بهره‌گیری از دیدگاه‌های تخصصی اعضای شورا برای پیشبرد اهداف این نهاد فرهنگی شد.

در ادامه این نشست، اعضای شورای عالی موزه شامل جمعی از رؤسای ادواری دانشگاه، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش، فناوری و نوآوری و اعضای هیئت‌علمی (دکتر محمدامین ناصح، دکتر مفید فردوسی، دکتر رؤیا عقیلی، دکتر مریم مودی، دکتر ابراهیم محمدی و  دکتر مسعود باتر) به بیان دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود پرداختند.

تبادل نظر پیرامون ساختار اجرایی موزه، تدوین برنامه‌های بلندمدت و راهکارهای توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی و آرشیوی از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

در پایان، پس از جمع‌بندی مباحث و بررسی پیشنهادهای ارائه‌شده، مقرر گردید برنامه‌ریزی لازم برای اجرای مفاد اساسنامه و پیگیری مصوبات شورای عالی موزه در دستور کار اجرایی قرار گیرد تا این مرکز بتواند جایگاه بایسته خود را در هویت‌بخشی به دانشگاه ایفا نماید.

آخرین ویرایش ۰۷ تیر ۱۴۰۵

نظر شما :