تأکید بر حفظ هویت تاریخی و سرمایههای علمی در نخستین جلسه شورای عالی «موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند»
به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، در این جلسه که با هدف سیاستگذاری کلان و توسعه فعالیتهای موزه دانشگاه بیرجند تشکیل شد، دکتر خامسان، سرپرست دانشگاه بیرجند، با اشاره به اهمیت جایگاه موزه و مرکز اسناد به عنوان حافظ هویت، تاریخ و سرمایههای علمی دانشگاه، اظهار داشت: این مرکز باید به محلی برای روایت مستند تاریخ آموزش عالی در منطقه تبدیل شود. وی بر ضرورت بررسی دقیق مفاد اساسنامه و فراهمسازی سازوکارهای اجرایی جهت تحقق اهداف مندرج در آن تأکید کرد.
دکتر صمدیه، رئیس موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی جامع از سیر تأسیس این مجموعه و اقدامات انجامشده تا به امروز، برنامهها و چشماندازهای پیشروی این مرکز را تشریح کرد. وی با تبیین جایگاه شورای عالی موزه در روند سیاستگذاری و توسعه فعالیتها، خواستار همافزایی و بهرهگیری از دیدگاههای تخصصی اعضای شورا برای پیشبرد اهداف این نهاد فرهنگی شد.
در ادامه این نشست، اعضای شورای عالی موزه شامل جمعی از رؤسای ادواری دانشگاه، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش، فناوری و نوآوری و اعضای هیئتعلمی (دکتر محمدامین ناصح، دکتر مفید فردوسی، دکتر رؤیا عقیلی، دکتر مریم مودی، دکتر ابراهیم محمدی و دکتر مسعود باتر) به بیان دیدگاهها و نظرات کارشناسی خود پرداختند.
تبادل نظر پیرامون ساختار اجرایی موزه، تدوین برنامههای بلندمدت و راهکارهای توسعه فعالیتهای نمایشگاهی و آرشیوی از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.
در پایان، پس از جمعبندی مباحث و بررسی پیشنهادهای ارائهشده، مقرر گردید برنامهریزی لازم برای اجرای مفاد اساسنامه و پیگیری مصوبات شورای عالی موزه در دستور کار اجرایی قرار گیرد تا این مرکز بتواند جایگاه بایسته خود را در هویتبخشی به دانشگاه ایفا نماید.

نظر شما :