جلسه بررسی مسائل جاری گروه های آموزشی دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰ کد : ۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۷۱

جلسه بررسی مسائل جاری گروه های آموزشی دانشگاه بیرجند روز دوشنبه ۲۵ تیر۱۳۹۷ با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه در محل تالار فرهنگ دانشگاه برگزا شد.

در این نشست دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه مدیران گروه های آموزشی دانشگاه در خط مقدم جبهه آموزش قرار دارند گفت: اگر دانشگاه بخواهد به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد این حرکت باید از گروه های آموزشی شروع شود.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به شرایط موجود خواستار ارائه نظرات و پیشنهادت حاضران در جلسه برای پیش برد اهداف آموزش عالی شد.

دکتر خامسان تربیت نیروی کارآفرین، درآمدزایی و کسب درآمد توسط دانشگاه را از اولویت های مهم برشمرد.

دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره به موضوع کیفیت و کمیت در دانشگاه گفت: شعار سال ۱۳۹۷ این معاونت اشتغال پذیری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به تربیت دانشجویان کارآفرین و خلاق اشاره نمود و تأکید کرد: جهت بالابردن توانایی دانشجویان جهت اشتغال باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

دکتر حمید رضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن اشاره به بودجه پژوهشی دانشگاه در سال جاری اظهار داشت: حرکت در مسیر کارآفرینی و اشتغال زایی از اهداف این معاونت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در آمدزایی از طریق کار پژوهشی را رسالت دانشگاه دانست و گفت: از طرح هایی که ایجاد درآمد می کند حمایت خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران گروه های آموزشی نظرات و پیشنهادات خود را در بخش صنعت، کارآفرینی، روشهای صرفه جویی و برنامه ریزی مناسب جهت رفع مشکلات منطقه، ایجاد رشته های میان رشته ای، برگزاری کارگاه های مختلف، رفع مشکلات کم آبی و افت آبهای زیرزمینی و روش های کاشت، استفاده از نیروهای متخصص دانشگاهی در ادارات و صنایع، ایجاد کلنیک های تخصصی در رشته های مختلف، ایجاد شرکت های تعاونی توسط دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارکنان دانشگاه، روش های درآمدزایی و تغییر سرفصل دروس برای کمک به اشتغال زایی دانشجویان مطرح کردند.

 

آخرین ویرایش۲۶ تیر ۱۳۹۷