کسب مقام سوم مسابقات کشوری آب شیرین کن خورشیدی در جشنواره انرژی خورشیدی توسط دانشجویان مکانیک دانشگاه بیرجند

۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۵ کد : ۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۴۰

دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه بیرجند در دومین جشنواره انرژی خورشیدی (AUTSUN۲۰۱۸) که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد مقام سوم را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید ابوذر فنایی عضو هیأت علمی گروه مکانیک و استاد راهنمای تیم دانشجویی دانشگاه بیرجند با اعلام این خبر گفت: گروه دانشجویی نور گستران شرق متشکل از پنج تن از دانشجویان رشته مکانیک به سرپرستی سید حمزه احمدی و با مشارکت ولی محمد رزداری، سجاد حسامی، مجید حمیدی و عباس سپاهی حدود ۷ ماه پیش تشکیل شد. وی با بیان اینکه ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی پله ای اولین اقدام این گروه برای شرکت در مسابقات بود افزود: تهیه طرح فنی و ساخت آب شیرین کن برعهده تعدادی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار گرفت که پس از ارسال مورد تأیید ارزیابان و داوران مسابقه قرار گرفت.

دکتر فنایی با بیان این که یازده گروه تخصصی در این جشنواره حضور داشتند خاطر نشان کرد که تیم دانشگاه بیرجند موفق به کسب مقام سوم و دریافت تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره شد.

دومین جشنواره انرژی خورشیدی ۱۸ تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۷ در دانشگاه امیرکبیر تهران با هدف فرهنگ سازی استفاده از این انرژی در سه محور تولید آب صنعتی، تخلیه صفر مایع و تولید آب شرب خانگی برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۱ شهریور ۱۳۹۷