به منظور حرکت در مسیر دانشگاه سبز انجام شد:

راه اندازی ایستگاه‌های دوچرخه و نصب سطل‌های زباله در پردیس دانشگاه بیرجند

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۵ کد : ۴۵۲۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۰۵۱
با هدف توسعه حمل و نقل پاک و ایجاد دانشگاه سبز دو ایستگاه دوچرخه در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.
راه اندازی ایستگاه‌های دوچرخه و نصب سطل‌های زباله در پردیس دانشگاه بیرجند


به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر سامان فرزین دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانسگاه در توضیح این خبر گفت: به همت شورای راهبری مدیریت سبز، مدیریت امور اداری و پشتیبانی، معاونت دانشجویی و مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه، مدیریت طرح های عمرانی و روابط عمومی دانشگاه دو ایستگاه دوچرخه در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.
دکتر فرزین با اشاره به دریافت 60 دستگاه دوچرخه بلااستفاده و موجود در مدیریت تربیت بدنی و فوق‌برنامه دانشگاه افزود: این دوچرخه ها پس از تعمیر و بازسازی به صورت اشتراکی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: ایستگاه‌های دوچرخه به همت همکاران مدیریت طرح‌های عمرانی و با استفاده از ضایعات در اختیار دانشگاه با حداقل هزینه ساخته شده است.
دبیر شورای راهبری مدیریت سبز ضمن اشاره به نصب پلاک و ایجاد شناسنامه برای این دوچرخه‌ها، افزود: متقاضیان می‌توانند پس از تحویل گرفتن دوچرخه از روابط عمومی دانشگاه نسبت به استفاده از این وسیله نقلیه در محیط پردیس دانشگاه اقدام نمایند.
دکتر فرزین هدف از این طرح را ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل نقل پاک و سلامت جمسی و روحی جامعه دانشگاهی دانست و گفت: در آینده نیز این ایستگاه‌های دوچرخه در اماکن پرتردد دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.
دکتر فرزین همچنین به ساخت 100 سطل زباله به منظور فرهنگ سازی، زیباسازی و جلوگیری از پراکنده شدن زباله در سطح دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: سطل‌های زباله پس از نصب شعار " آسمان آبی، زمین پاک، دانشگاه سبز" در معابر سطح پردیس دانشگاه نصب گردید.

آخرین ویرایش۲۷ شهریور ۱۳۹۸