نشست صمیمانه رئیس دانشگاه بیرجند با فعالین فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۸ کد : ۴۵۳۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۵۳۵
به دعوت دکتر احمد خامسان، نشست صمیمانه رئیس دانشگاه بیرجند با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی عصر سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸ در محل سالن گردهمایی‌های حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
نشست صمیمانه رئیس دانشگاه بیرجند با فعالین فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در ابتدای این نشست که با حضور مدیر فرهنگی، کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان تشکل های دانشجویی برگزار شد، دکتر خامسان، ضمن اشاره به واقعیت‌های موجود کشور گفت: با توجه به شرایط کشور باید جامعه دانشگاهی با اتحاد در جهت اعتلای  آموزش عالی گام بردارد.
رئیس دانشگاه بیرجند با تشریح شرایط فعلی و اولویت‌های دانشگاه به راه اندازی سامانه جامع دانشگاهی پرداخت و افزود: قطعاً در ابتدای راه هستیم و شاهد نقص‌های سیستمی و ایراداتی خواهیم بود که با تلاش مجموعه دانشگاه تمام سعی خود را خواهیم کرد که این ایرادات به حداقل خود برسد.
رئیس دانشگاه در ادامه صحبت‌هایش  توضیحاتی درخصوص طرح تجمیع و ایجاد پردیس های دانشگاهی و مدیریت سبز ارائه داد.
در این نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در بخش‌های کانون‌های فرهنگی و هنری، کانون های مذهبی، انجمن‌های علمی، شورای فرهنگ خوابگاه‌ها و تشکل‌های سیاسی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی پرداختند و مشکلات خود در حوزه های مختلف فرهنگی را  با رئیس دانشگاه مطرح کردند.
حمایت از گروه‌های علمی و کمک به آنها در بحث کارآفرینی، ایجاد دپارتمان های علمی، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، ایجاد بستر لازم برای حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی، حمایت از فعالیت‌های مذهبی، ایجاد سازو کار مناسب جهت حمایت از نخبگان فرهنگی و هنری و انتخاب مشاور دانشجویی در بخش کانون‌های فرهنگی و هنری از مواردی بود که نمایندگان تشکل‌ها به بیان آن پرداختند.
همچنین در این جلسه رئیس هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان گفت: با رعایت اعتدال، جهت ترغیب جامعه دانشگاهی به شرکت در انتخاباتی پرشور بستر لازم جهت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را فراهم خواهیم کرد.
دکتر خامسان، در پاسخ به مطالبات فعالین فرهنگی دانشگاه گفت: مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی باشد.
وی در ادامه افزود: تصمیم و اولویت ما بر این است که با حمایت از گروه‌های فعال دانشجویی، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری  را به دانشجویان دانشگاه واگذار کنیم. 
رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: تنها چیزی که برای من اهمیت دارد، اعتلای نام دانشگاه بیرجند است و برای این امر از تمامی طرح‌ها و ایده های کارآفرین حمایت کامل می کنیم. 
وی افزود: قطعاً در آینده نزدیک در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری از مشاور دانشجویی بهره خواهم برد.
رئیس دانشگاه بیرجند درپایان این نوید را داد که بزودی دپارتمان دانشگاه بیرجند افتتاح و آماده خدمت رسانی به عموم همشهریان خواهد بود.

آخرین ویرایش۲۷ شهریور ۱۳۹۸