ترجمه تارنمای دانشگاه بیرجند به زبان پشتو

۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۰ کد : ۵۰۹۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰۱۴
تارنمای دانشگاه بیرجند با هدف توسعه همکاری‌های دانشگاه با کشور افغانستان به زبان «پشتو» ترجمه شد. 
ترجمه تارنمای دانشگاه بیرجند به زبان پشتو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند دکتر محمدرضا رضاییان دلویی معاون دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال قبل دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملی دانشگاه بیرجند، شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه را دستور کار قرار داد و بدین منظور تارنمای دانشگاه به زبان پشتو ترجمه شد.
معاون دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه اظهار داشت: ‌تارنمای دانشگاه بیرجند در حد پنج هزار واژه به زبان پشتو دانشگاه را معرفی کرده است که این بخش پس از گسترش تعاملات تقویت می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر مراودات علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های افغانستان برای بحث توسعه علمی دانشگاه و توسعه کمی و کیفی  منطقه  و خراسان جنوبی مناسب است.
عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند گفت: با ترجمه تارنمای دانشگاه بیرجند به زبان پشتو در حال حاضر این تارنما به شش زبان انگلیسی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، فرانسوی، عربی و پشتو در دسترس قرار دارد.
دکتر رضاییان بیان کرد: در سال جاری ۶۰ دانشجو از کشور افغانستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه پذیرش شدند و در مجموع ۱۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند که همه آنان از کشور افغانستان هستند.
وی افزود: دانشجویان خارجی دانشگاه بیرجند با توجه به نزدیکی با خراسان جنوبی، تحصیلات تکمیلی خود را بیشتر در رشته‌های علوم سیاسی و ادبیات فارسی مشغول تحصیل می‌گذرانند.

آخرین ویرایش۱۰ آبان ۱۳۹۸