با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و سردبیر بخش علمی فرهنگی شبکه خبر صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی ژورنالیسم تلفن همراه

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۷ کد : ۵۲۱۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰۴۲
کارگاه آموزشی ژورنالیسم تلفن همراه با حضور دکتر عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا مدقق سردبیر بخش علمی فرهنگی شبکه خبر، دکتر محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری و مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۹ کشور امروز شنبه ۱۸آبان ۱۳۹۸ توسط دانشگاه بیرجند در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی ژورنالیسم تلفن همراه

کارگاه آموزشی ژورنالیسم تلفن همراه با حضور دکتر عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا مدقق سردبیر بخش علمی فرهنگی شبکه خبر، دکتر محمدعلی ناصری رئیس پارک علم و فناوری و مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۹ کشور امروز شنبه ۱۸آبان ۱۳۹۸ توسط روابط عمومی دانشگاه بیرجند و همکاری پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در محل پارک علم و فناوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی استان محرومی است ولی پتانسیل بالایی دارد گفت: امیدواریم رسالت مهمی که بر دوش ماست را بدرستی انجام دهیم.  
وی در ادامه به نقش روابط عمومی اشاره کرد و افزود: اهمیت و نقش روابط عمومی در بیان رویدادها بسیار پررنگ و مهم است به طوری که اگر روابط عمومی نبود بسیاری از رویدادها گسترش خبری پیدا نمی‌کرد.  
وی در ادامه بر لزوم تقویت و حفظ ارتباط بین روابط عمومی و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: از آنجایی که روابط عمومی نقطه تماس مستقیم با رویدادها و بحران‌ها است لذا مدیر روابط عمومی باید آچار فرانسه باشد.
وی یادآور شد: توسط روابط عمومی دانشگاه باید دستاوردهای دانشگاه بازنمایی شود که در این زمینه حرکاتی آغاز شده اما آنگونه که انتظار داریم باشتاب نیست و به خوبی پیش نمی رود.
پیمان حاجی رضایی مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: اکنون  ۴۰شرکت دانش بنیان در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، فعالیت های مشترکی بین مجموعه ما و دیگر مجموعه‌های دانشگاهی از جمله دانشگاه بیرجند انجام شده است و شاید جزو استان های پیشگام در برگزاری رویدادهای کار آفرینی بوده ایم به طوری که از سال۱۳۹۵تا سال۱۳۹۷ تعداد رویدادهای کارآفرینی استان ما بیشتر از استان تهران بوده است.  
وی ضمن اشاره به اقدامات این مجموعه ادامه داد: باوجود مشکلات زیادی ازجمله زیرساخت، سال گذشته بیش از یک میلیارد تومن به شرکت ها تسهیلات پرداخت کرده ایم، به طوری که ۷۰درصد هزینه ها بر عهده ما بوده است.
در ادامه دکتر مدقق سردبیر علمی فرهنگی شبکه خبر به عنوان مدرس کارگاه آموزشی ژورنالیسم تلفن همراه گفت: باظهور و بروز تکنولوژی و رسانه‌های جدید رابطه روابط عمومی و رسانه ها تغییر پیدا کرده است.  
ژورنالیسم موبایلی شکلی از خبرنگاری رسانه‌های جدید است که می‌توان با استفاده از قابلیت‌های گوشی همراه اقدام به جمع‌آوری، ویرایش و توزیع اخبار کرد.  
 در این نشست شیوه‌های استفاده از تلفن همراه و چگونگی تصویربرداری، عکاسی، فیلم برداری، ضبط صدا و سایر مسایل مربوط به خبر توسط  حمیدرضا مدقق ارائه شد.

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۳۹۸