برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه بیرجند

۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۲ کد : ۵۳۰۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۶۷
نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه با موضوع « ارتباط مؤثر با دانشجویان با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر» چهارشنبه ۲۲ آبان در محل سالن بشارت مرکز مشاوره و درمان برگزار شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و گرامی‌داشت هفته وحدت، استادان را مؤثرین افراد برای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند نیز ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت، به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد که کسی که نسبت به منکرات در جامعه بی تفاوت باشد همچون مرده‌ای در بین زندگان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر توانایی از مدرسان حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) ویژگی‌های آمر به معروف و ناهی از منکر را شرح داد که از مهم‌ترین آن می توان به شناخت حلال و حرام، خیرخواه بودن، دوستانه عمل کردن، توجه به اخلاقیات متفاوت آدم ها، صبور بودن، اهل مقابله و شکوه نبودن، متعصب نبودن و عصبی نشدن اشاره کرد.
در ادامه نیز هر یک از اساتید حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در مورد امر به معروف و نهی از منکر در فضای دانشگاه پرداختند.

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۳۹۸