دانشگاه اوترخت هلند اعلام کرد

تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند بستری موفق برای همکاری‌های بین المللی

۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۵۳۰۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۲۶۱
دانشگاه اوترخت هلند طی نامه‌ای رسمی به رئیس دانشگاه بیرجند تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند را به عنوان بستری موفق برای همکاری‌های بین المللی معرفی کرد.
تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند بستری موفق برای همکاری‌های بین المللی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی اوترخت کشور هلند در آبانماه سال ۱۳۹۸ یکساله شد.
دکتر وحید اربابی استادیار گروه مهندسی مکانیک و سرپرست گروه پژوهشی ارتوپدی ـ‌ بیومکانیک دانشگاه بیرجند در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه علوم پزشکی اوترخت طی نامه‌ای رسمی از این تفاهم نامه به عنوان بستری موفق برای همکاری‌های بین المللی نام برد. 
سرپرست گروه پژوهشی ارتوپدی ـ بیومکانیک دانشگاه بیرجند افزود: هم اکنون اعضای هیأت علمی  و دانشجویان گروه پژوهشی ارتوپدی‌ـ بیومکانیک در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این همکاری بین المللی مشارکت دارند. 
دکتر اربابی حمایت از فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی و دانشجویان همکار از دانشگاه بیرجند، تبادل اساتید بین این دو دانشگاه، همکاری در پروژه‌های مشترک و چاپ مقالات در کنفرانس‌ها و ژورنال‌های معتبر بین المللی، تبادل دانشجو در موضوعات همکاری بین دو کشور، تبادل دانش، کتاب و پایان‌نامه‌ها برای اهداف آموزشی و پژوهشی را از موضوعات مطرح شده در این تفاهم‌نامه نامید. دکتر وحید اربابی مجری این تفاهم نامه از دانشگاه بیرجند می‌باشد.
در راستای افزایش تعاملات علمی بین المللی این تفاهم نامه در آبان 1397 در 11 بند با اعتبار سه سال به امضای رئیس دانشگاه بیرجند رسید.
دانشگاه اوترخت براساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهان که توسط دانشگاه شانگهای در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است دارای رتبه ۴۹ در جهان می‌باشد. این دانشگاه به مدت ۱۵ سال به عنوان بهترین دانشگاه کشور هلند شناخته شده است.

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۳۹۸