برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب در دانشگاه بیرجند

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۱ کد : ۵۴۱۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۸۹
مراسم گرامیداشت هفته کتاب شامگاه سه‌شنبه ۲۸ آبان در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک هفته کتابخوانی با تأکید به نگاه ویژه دانشگاه به کتاب و کتابخوانی گفت: دانشگاه یبرجند حدود 35 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی بیرجند و آموزش پرورش اهدا نموده است.

دکتر خامسان ابراز امیدواری کرد: با افزایش کتابخانه و فرهنگ کتاب‌خوانی شاهد بروز دانش و ‌آگاهی بیشتر در جامعه باشیم

مهندس نبی‌زاده مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت هفته‌کتاب برای دومین سال پیاپی در دانشگاه بیرجند افزود: ایجاد حال خوش خواندن در جامعه وظیفه همگانی است.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی طرح پاییزه کتاب و نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی را ازجمله اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ارتقاء فرهنگ کتاب‌خوانی و رساندن کتاب ارزان به جامعه ذکر کرد.

دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز از شعار هفته کتاب با عنوان « حال خوش خواندن» گفت و با اشاره به کلمه «پاتوق» در فرهنگ ایرانیان، ایجاد پاتوق‌های کتابخوانی را برای ترویج فرهنگ کتاب مناسب دانست.

در پایان از دکتر هادی پورشافعی، دکتر علی اکبر محمدی و دکتر کاظم نفیسی به عنوان اعضای هیأت علمی منتخب دانشگاه بیرجند در زمینه نشر کتاب و سید غلامرضا ابطحی به عنوان کتابفروشی پیشکسوت، محمد حسین رزقی به عنوان ناشر پیشکسوت، سید مجتبی حسینی به عنوان کتابفروشی فعال در طرح‌های کتابخوانی، سلمان برقی به عنوان ناشر فعال در سطح استان، نجمه طلایی مسئول باشگاه کتابخوانی فعال در سطح استان و از کازهی به نمایندگی از کارکنان کتابخانه مرکزی  و مرکز اطلاع‌رسانی تقدیر به عمل آمد.

رونمایی برخی از کتاب‌های منتشر شده در یک سال گذشته، اجرای موسیقی و شعر طنز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

 

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۳۹۸