به منظور تکریم و تجلیل بازنشستگان دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

دوازدهمین آئین تجدید دیدار پیشکسوتان دانشگاه بیرجند

۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۶ کد : ۶۵۰۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۷۵
آئین تجدید دیدار، تکریم و تجلیل از بازنشستگان دانشگاه بیرجند شامگاه دوشنبه ۱۶دی ۱۳۹۸ در سالن مرکزی سلف دانشگاه با حضور اعضای شورای دانشگاه و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد.
دوازدهمین آئین تجدید دیدار پیشکسوتان دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در این مراسم محمد قلی‌نژاد مدیرعامل کانون بازنشستگان دانشگاه بیرجند باتشکر ویژه ازدکتر خامسان گفت: با وجود مشکلات عدیده موجود رئیس محترم دانشگاه برای برگزاری دوازدهمین آئین تجدید دیدار پیشکسوتان اهتمام ویژه‌ای داشتند که بدین منظور روابط عمومی دانشگاه و دیگر بخشهای دخیل در این برنامه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
 عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه در ادامه ضمن عرض تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و آرزوی علو درجات برای ایشان، افزود: یاد و خاطره تمامی همکاران عزیزی را که در سال گذشته برحمت ایزدی رفتند گرامی می‌دارم.
وی با شکرگذاری خداوند برای برگزاری دوازدهمین آئین تجلیل از پیشکسوتان دانشگاه بیرجند، عنوان کرد: همکاران بازنشسته همانند سنوات گذشته می‌توانند از تسهیلات اعطایی توسط بانک تجارت با ارائه درخواست کتبی بهره‌مند گردند. وی همچنین گزارشی از بیمه تکمیلی 90 نفر از بازنشستگان متقاضی دریافت این کمک رفاهی از سوی دانشگاه ارائه کرد.
در ادامه دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با ابراز خرسندی از اینکه در جمع پیشکسوتان است افزود: ما وام‌دار این بزرگواران هستیم که محصول سالهای جوانی آنها امروز در اختیار مااست.
رئیس دانشگاه بیرجند به وضعیت خاصی که جامعه در آن بسر می‌برد اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین افراد کشور ناجوانمردانه ترور شد و شهادت این سردار بزرگوارهمه کشور و تمامی اقشار را داغ‌دار این حادثه کرد.
دکتر خامسان با آروزی اینکه سال‌های سال در کنار یکدیگر باشیم و با همفکری به پیشبرد اهداف دانشگاه  کمک نماییم بیان داشت: در تلاش برای راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد دانشگاه هستیم که بدین منظور در پردیس شهدا ساختمان قدیم دانشکده علوم تربیتی (مدرسه شوکتی) را برای احداث این مجموعه در نظر گرفته شده است که امیدواریم در چهل و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه بتوانیم این مرکز را راه‌اندازی نماییم.
وی همچنین از تمامی بازنشستگان دانشگاه درخواست نمود با اهدای وسایل ارزشمند و اسناد تاریخی، قدمی در تحقق هرچه سریعتر راه اندازی موزه بردارند.
دیگر سخنران این مراسم خادمی رئیس سازمان بازنشستگی خراسان جنوبی با بیان ایام سوگواری یکی از بهترین و بزرگترین سرداران اسلام تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی 40 سال برای فرهنگ، امنیت و استقلال کشور تلاش‌های بسیار شایان تقدیری را انجام داده است.
وی از حاضران در این مراسم خواست تا با قیام در مکان خود با تکرار گواهی دهند؛ " ای خداوند متعال ما بندگان توایم، ما خدمت‌گذاران توایم، ما همواره در طول زندگی از نعمات و برکات تو بهره‌مند بوده‌ایم، ما همیشه از تو سپاسگزاریم، در این لحظه گواهی می‌دهیم که فرمانده شهید بنده خوب تو سردار سلیمانی انسانی متعالی و خدمتگذار به دین و میهن و از هر لحاظ مورد تأیید و مطلوب ما بوده است، خدایا او را همراه با جمیع شهدا و رفتگان این شهر و استان بزرگ ببخش و بیامرز"
وی از دوره بازنشستگی به دوره رشد و برکت نام برد و تأکید کرد: کارکنان همزمان با پرداخت کسور بازنشستگی که اجباراً از حقوق کسر می‌شود نسبت به بیمه تکمیلی نیز اقدام نمایند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان بازنشستگی خراسان جنوبی هر سه ماه یکبار با ارائه گزارشی دغدغه‌های بازنشستگان را به سازمان منتقل می نمایند.
در پایان این مراسم از 25 نفر بازنشسته دانشگاه که در یکسال گذشته به این افتخار نائل آمدند تقدیر شد.

آخرین ویرایش۱۷ دی ۱۳۹۸