باحضور قائم مقام وزیر علوم؛

آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی شش پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند

۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۶ کد : ۶۶۰۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۱۰۱
با حضور قائم مقام وزیر علوم، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه بیرجند و تنی چند از مسئولان ۵ پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند افتتاح و یک پروژه کلنگ زنی شد.
آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی شش پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، دکتر شهاب کسکه معاون مرکز در امور هیأت‌های امنا، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و حجه الاسلام محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان به همراه جمعی از مسئولان و مدیران امروز چهارشنبه 25 دی 1398 میهمانان ویژه مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی شش پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند بودند.
دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم به همراه شرکت کنندگان در این مراسم در بدو ورود به دانشگاه بیرجند با حضور در یادمان شهدای دانشجوی دانشگاه بیرجند و مقبره شهید گمنام دانشگاه ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به افتتاح سرای دانشجویی علامه عبدالعلی بیرجندی (خوابگاه ویژه  متأهلین) افزود: زیربنای این پروژه ۴۸۰ متر مربع و در ۸ واحد است که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ۹۷ آغاز و در مهر ۹۸ به اتمام رسیده است و اعتبار هزینه شده در این پروژه ۱۰ میلیارد ریال بوده است. سرای دانشجویی علامه عبدالعلی بیرجندی امروز با حضور قائم مقام وزیر علوم در دانشگاه بیرجند به بهره‌برداری رسید.

افتتاح سالن چند منظوره امید با اعتبار ۴۶ میلیارد ریالی
همچنین سالن چند منظوره امید با حضور قائم مقام وزیر علوم افتتاح شد که  زیربنای این پروژه نیز ۲ هزار و ۳۲ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۴۶ میلیارد ریال است.
در ادامه کارگاه‌های مهارت آموزی دکتر اسدا... زنگویی نیز افتتاح شد.  این پروژه با زیر بنای ۱۸۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۶۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیر پروژه دکتر زنگویی عضو هیأت علمی پیشکسوت دانشگاه و درآمدهای اختصاصی دانشگاه به بهره برداری رسید.
همچنین دکتر باقری به همراه استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم بیرجندف خوسف و درمیان از کارگاه های، کنترل و ابزار دقیق، کارگاه الکترونیک، کارگاه نرم افزار، کارگاه تراش سنگ های زینتی، کارگاه فناوری انرژی های نو و تجدید پذیر بازدید کرد. این مجموعه کارگاهی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه راه‌اندازی شده است.
پروژه محوطه‌سازی پردیس مهندسی با ۶ هزار متر مربع زیربنا و ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات ملی و درآمدهای اختصاصی افتتاح گردید.
رئیس دانشگاه بیرجند همچنین به افتتاح مجتمع رفاهی، فرهنگی دانشگاه بیرجند (باغ امیریه) اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز با ۳۰ هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای اختصاصی امروز به بهره‌برداری خواهید رسید.
گفتنی است؛ عملیات اجرایی آزمایشگاه مرجع با  زیربنای ۳ هزار متر مربع و اعتبار مورد نیاز ۱۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است، با مشارکت بانک تجارت و درآمدهای استانی ساخته خواهد شد.
گفتنی است در ادامه دکتر باقری در نشست اعضای هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حضور یافت.

شایان ذکر است؛ قائم مقام وزیر علوم در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی علاوه بر افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند در نشست مسئولان آموزش عالی خراسان جنوبی شرکت خواهد کرد. دکتر باقری در روز دوم سفر خود از دانشگاه بزرگمهر قاینات، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، دانشگاه صنعتی بیرجند بازدید خواهد کرد.

آخرین ویرایش۲۵ دی ۱۳۹۸