به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود؛

بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۹ کد : ۶۷۹۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۸۵
بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران  توسط دانشگاه بیرجند، انجمن بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران ۱۶ و ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر امیر مهدوی دبیر بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران توسط دانشگاه بیرجند، انجمن بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران 16 و 17 بهمن ماه 1398 در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
دکتر مهدوی عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی داشگاه بیرجند با اشاره به تاریخچه برگزاری این همایش گفت: چهارمین و چهاردهمین همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران نیز در سال‌های 1376 و 1384 به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار گردیده است.
دکتر مهدوی با بیان این موضوع که همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران  همایشی بین رشته‌ای است افزود: براین اساس پژوهشگران مقالات خود را در رشته‌های زمین‌شناسی، شیمی و فیزیک به دبیرخانه این همایش ارسال کردند. 
وی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش را 100 عنوان مقاله ذکر کرد و اظهار داشت: از مقالات رسیده به دبیرخانه همایش پس از داوری توسط کمیته داوران 40 مقاله به‌صورت سخنرانی و 45 مقاله به‌صورت پوستر ارائه خواهد شد. 75 درصد مقالات رسیده به این همایش از رشته زمین‌شناسی، 25 درصد مربوط به رشته فیزیک و 5 درصد توسط پژوهشگران رشته شیمی ارسال شده است. 
دبیر همایش اعلام کرد: مقالات در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز چهارشنبه 16 بهمن ماه و نوبت صبح روز پنجشنبه 17 بهمن به‌صورت همزمان در دو سالن ارائه خواهد شد و مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش در تالار ولایت دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: دکتر ناصر تجبر استاد فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سخنران ویژه همایش در ارتباط با موضوع چگونگی رشد بلورهای صنعتی در مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه سخنرانی خواهد کرد.
زمین‌شناسی بلورها و کانی‌ها، خواص فیزیکی، شیمیایی و هندسه بلورها و کانی‌ها، ابررساناها، بلورهای مایع و نانو بلورها، کانی‌شناسی پزشکی و زیست محیطی، زمین‌شناسی، ژئوشیمی و اکتشاف گوهرها، کانه آرایی گوهرها، بهسازی، ساخت و تجارت گوهرها، بلورشناسی و کانی‌شناسی کانی‌های صنعتی، روش‌های تجزیه دستگاهی پیشرفته در بلورشناسی و کانی‌شناسی از محورهای این همایش است.
دکتر فرح جلیلی دبیر اجرایی، دکتر محمدحسین یوسف‌زاده دبیر علمی و دکتر امیر مهدوی دبیری بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران را برعهده دارند.
بیست و ششمین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران بهمن ماه سال گذشته در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

آخرین ویرایش۰۸ بهمن ۱۳۹۸