برگزاری جلسه تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۶ کد : ۶۹۱۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۷۴۹
جلسه تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، شنبه ۱۹بهمن ۱۳۹۸ با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه برگزار شد.
برگزاری جلسه تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر خامسان ضمن تقدیر از تلاش دانشجویان برتر المپیادی، آن‌ها را به حفظ انگیزه و تلاش علمی تشویق نمود.
دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان برتر المپیادی بر لزوم توجه به المپیادهای دانشجویی و موفقیت هرساله دانشگاه بیرجند در سطح کشوری و کسب رتبه‌های برتر تاکید کرد.
دکتر سیدسعیدرضا احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی آماری از اعضای بنیاد نخبگان ارائه کرد و افزود؛ تعداد زیادی از این نخبگان، دانشجویان دانشگاه بیرجند هستند که این موضوع نشاندهنده حرکت رو به رشد دانشگاه بیرجند می‌باشد.
دکتر سیده عاطفه حسینی رئیس امور هدایت استعدادهای درخشان نیز مقام‌آوری هرساله دانشجویان دانشگاه بیرجند را نشان از جایگاه بالای علمی اساتید دانشگاه بیرجند دانست و ابراز امیدواری کرد روحیه تلاش و همت میان دانشجویان تداوم داشته باشد.
در پایان نیز از دانشجویان برتر المپیادی از طرف دانشگاه بیرجند و بنیاد نخبگان استان تقدیر شد.


نگاهی کوتاه و گذرا بر زندگی نامه دانشجویان برتر المپیادی:
فاطمه ناصری رتبه دو المپیاد در رشته علوم تربیتی
" فاطمه ناصری رتبه دوم المپیاد کشوری و متولد 20 فروردین 1376 و ورودی کارشناسی سال 1394 در رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه بیرجند است و در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی مشغول به تحصیل می باشد. وی در خصوص حضور در المپیاد گفت: اینجانب با برنامه ریزی دقیق از مهرماه سال 1397 شروع به مطالعه دروس مربوط به المپیاد کردم. در ابتدا از یک ساعت مطالعه شروع و نهایتا به 9 تا 10 ساعت در روز افزایش دادم. در راه دستبابی به رتبه دوم المپیاد علاوه بر تلاش خودم، توکل بر خدا و انگیزه دهی اساتید بزرگوارم بسیار مؤثر بوده اند. المپیاد علمی فصل جدیدی در زندگی من گشود و باعث افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در من شده است. "
حجت یوسفی رومنجان رتبه هفت رشته آمار:
" حجت یوسفی رومنجان رتبه هفتم المپیاد کشوری در رشته آمار و متولد روستای رومنجان در سال 1374 است.
از همان ابتدا به ریاضی علاقه خاصی داشتم و در دوره متوسطه هم بنا به علاقه خود رشته ریاضی فیزیک را انتخاب کردم. بعد از گذراندن دوره متوسطه در دانشگاه بیرجند و رشته آمار و کاربردها مشغول به تحصیل شدم و در سال چهارم تحصیل در دانشگاه به پیشنهاد دوستان و اساتید در المپیاد آمار شرکت کردم. در این دوره من بیشتر برروی دروس نرم افزاری تمرکز داشتم و برای بهتر شدن آنها از اساتید کمک گرفتم. "
سمانه میرزا جانی رتبه هشت رشته جغرافیا:
" سمانه میرزا جانی رتبه هشتم رشته جغرافیا و متولد سال 1368 شهرستان سربیشه، که کل دوران تحصیلات خود را اعم از ابتدایی، راهنمایی دبیرستان و دانشگاه در استان سیستان و بلوچستان گذرانده ام. دارای دو مدرک کارشناسی هستم که یکی از دانشگاه سیستان و بلوچستان در رشته زبان و ادبیات عرب است. بعد از اتمام تحصیلات به علت علاقه ی پدر دوباره به زادگاه خود بازگشتم.  از بچگی علاقه شدیدی به جغرافیا داشتم و یک کره ی کوچک جغرافیا کنار کتاب هایم بود برای همین در کنکور ارشد جغرافیا شرکت و پیام نور قبول شدم اما به علت هزینه سنگین برای ادامه تحصیل منصرف شدم دوباره کنکور سراسری شرکت و در رشته جغرافیا پذیرفته شدم. از ترم اول علاقه شدیدی داشتم بیشتر فهمیدن دروس برایم ملاک بود تا نمره امتحان، این خود زمینه ای برای موفقیت در المپیاد شد. شاید نمرات من خیلی متوسط بود حتی بوده که درسی را افتاده باشم ولی همیشه درک و فهمیدن برای من در اولویت بود و برای همین المپیاد فرصت بسیار مغتنمی بود تا خودباوری کافی که من از آن آگاهی نداشتم، برسم. 
برای المپیاد مخصوصا در رشته جغرافیا که یک رشته بین رشته ای و مباحث مختلف داشت نیاز به یک برنامه ریزی دقیق بود . تعطیلات بین دو ترم تا آغاز ترم بهمن فرصت خوبی بود که این سه هفته به نحو احسن مورد استفاده من قرار گرفت و عید نوروز هم فرصت مناسب دیگر که تقریبا پنج هفته می شود و توصیه من به دوستان این هست که این زمان های طلایی را از دست ندهند و سعی در یادگیری داشته باشند نه صرفا کسب یک نمره چون برای موفقیت در المپیاد یادگیری همراه با اشراف و مطالعه در زمینه های متفاوت یکی از شروط موفقیت می باشد. "
آرزو خسروی فورگ رتبه ۱۳ علوم زمین:
" آرزو خسروی رتبه سیزدهم رشته زمین شناسی، در روستای سرو شهرستان درمیان در سال 1376 متولد شدم. دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا گذراندم و برای دبیرستان به شهر بیرجند مهاجرت کردم. چهارسال در دبیرستان عصمتیه دوران دبیرستان را گذرانده ام. پس از کنکور، در سال 1394 در رشته زمین شناسی دانشگاه بیرجند پذیرفته و در سال سوم در المپیاد دانشجویی شرکت کردم و در بیست و سومین دوره المپیاد دانشجویی رتبه 10 کشوری را کسب کرده و در سال بعد به عنوان سال چهارمی در بیست و چهارمین دوره شرکت و به علت تمرکزی که بر روی کنکور ارشد داشته در این دوره رتبه 13 را کسب کردم. در کنکور ارشد نیز نائل به کسب رتبه های 13 در رشته پترولوژی و ژئوشیمی و رتبه 17 در گرایش زمین شناسی اقتصادی شدم. در حال حاضر به دلیل نبودن گرایش مد نظر در دانشگاه بیرجند، دانشجوی زمین شناسی اقتصادی ورودی 98 دانشگاه فردوسی مشهد هستم. امکان شرکت در المپیاد تا مرحله کشوری و آشنایی با سایر دانشجوهای دانشگاه های دیگر باعث آشنایی با نحوه تدریس، سیستم آموزشی سایر شهرها و دانشگاه ها شد. شرکت در اینگونه برنامه های علمی باعث افزایش سطح دانش دانشجویان شده و توانایی های علمی و شخصیتی آن ها را ارتقا می بخشد."

آخرین ویرایش۲۰ بهمن ۱۳۹۸