به همت محققان پردیس علوم رفتاری انجام شد؛
ارائه الگوی برنامه درسی بومی مطالعات اجتماعی دوره ابتدائی در مناطق دارای خرده فرهنگ
به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه، شیوا جلایریلائین در این رساله با راهنمائی دکتر محسن آیتی، دکتر جعفریثانی و مشاوره دکتر محمد اکبریبورنگ به بررسی فرهنگ یاددهی و یادگیری در منطقه چند فرهنگی کلات پرداخته و تجارب معلمان منطقه را در راستای بومی سازی برنامه درسی مطالعات اجتماعی مورد مطالعه قرار داده است.
در این پژوهش با اتکاء به شواهد و بررسیهای میدانی از یک سو و مبانی نظری و پژوهشهای پیشین از سوی دیگر، الگوی پیشنهادی برای بومی سازی برنامه درسی تدوین و اعتباریابی شده است.
با توجه به اهمیت بومیسازی برنامه درسی به ویژه در درسهایی همانند مطالعات اجتماعی که وابستگی شدیدتری به فرهنگ دارند؛ ارائه این الگو میتواند مورد استفاده برنامهریزان درسی و همچنین معلمان ابتدائی قرار گیرد و سرآغاز پژوهشهای بیشتر در این حوزه مطالعاتی بسیار مهم باشد.