اثربخشی تدریس با استفاده از ابزار کاربردی قلم نوری

۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۱ کد : ۷۳۸۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۱۲۷
ابزار کاربردی قلم نوری باعث سهولت در تدریس و یکی از ابزارهای نوین و اثربخش ورود اطلاعات جهت تدریس مجازی است.
اثربخشی تدریس با استفاده از ابزار کاربردی قلم نوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش، فناوری ونوآوری دانشگاه با اعلام این خبر گفت: اساتید محترم دانشگاه می‌توانند برای تدریس اثربخش و یادداشت‌برداری دیجیتال از قلم نوری استفاده نمایند.
دکتر نجفی با اشاره به امکان استفاده از قلم نوری توسط اساتید دانشگاه جهت بهره‌برداری از امکانات دراختیار برای تدریس مجازی گفت: با نصب کابل یواس‌بی (USB) موجود در این سخت افزار می‌توان از انرژی سیستم رایانه جهت برقراری ارتباط استفاده کرد.
وی راحتی بی‌نظیر کار با این قلم دیجیتال و نصب آسان آن را از مزایای این قلم دانست و بیان داشت: این مدل از قلم دارای یک مغزی اضافه است که درصورت لزوم از آن نیز می‌شود استفاده کرد.
ایشان در مورد چگونگی راه‌اندازی این قلم نوری گفت: با نصب نرم افزار موجود در این سخت افزار و نصب گیرنده دیجیتالی بر روی کاغذ انجام تدریس و ثبت دروس مهیا خواهد شد.
معاون پژوهش، فناوری ونوآوری افزود: با این امکان صفحه کاغذ همانند تخته وایت برد عمل نموده و درج فرمول و نوشته همانند قلم امکانپذیر است که علاوه بر تأثیر نوشته امکان ذخیره و مشاهده آن توسط دانشجویان وجود دارد.
وی شراکت دانشجویان در تدریس و تعویض رنگ قلم جهت درک بهتر مفاهیم را از عوامل تأثیرگذار این شیوه نامید.
وی گفت: با توجه به عدم استفاده از مغزی این قلم نوری به مدت زمان طولانی باید در هنگام اولین استفاده نسبت به تعویض آن با مغزی یدکی موجود در مجموعه سخت افزار و یا گرم نمودن مغزی و استفاده مداوم آن اقدام کرد. همچنین جهت انرژی لازم جهت راه اندازی این قلم نیز باتوجه به احتمال عدم کارایی باطری موجود در آن باید با اتصال کابل usb به سیستم استفاده کرد.
دکتر نجفی با اعلام تاریخچه اهدای این قلم نوری گفت: این مدل از قلم نوری در چندسال گذشته در روز معلم به اساتید محترم دانشگاه اهدا شده است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر با شکست چرخه کرونا در کشور شاهد سلامتی روزافزون تمامی دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه و حضور پرانرژی آنها در دانشگاه باشیم.

آخرین ویرایش۱۱ فروردین ۱۳۹۹