جشن کتاب و کتابخوانی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۵ کد : ۷۸۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۵۷۷

آیین جشن کتاب و کتابخوانی به مناسبت گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب شامگاه یکشنبه ۲۷ آبان 97 با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، چند تن از مدیران استان و دانشجویان، ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که سرانه مطالعه در کشور به متوسط جهانی برسد وی تأکید کرد: با ارائه روش های جدید کارشناسی و ایجاد انگیزش تعداد افراد کتابخوان در کشور افزایش یابد.

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که روند تولید کتاب در خراسان جنوبی شتاب گرفته است گفت: همه نهادهای متولی باید کوشش کنند امکان دسترسی مناسب و شایسته تر کتاب برای علاقه مندان به کتاب خوانی فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: باید از کسانی که با عشق و علاقه در حوزه نشر، تالیف و ارائه کتاب فعالیت می کنند قدردانی شود زیرا عشق به کتاب در جان و روح مردم استان وجود دارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه کارشناسی توجه خود را بر معیار حمایت از جامعه کتاب خوان متمرکز کرده و نگاهش رساندن کتاب به دست علاقه مندان است.

همچنین در این آیین از ۹۰ کتاب منتشر شده در خراسان جنوبی طی سال جاری و پوستر نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی رونمایی شد. همچنین از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و کاربران فعال در کتابخانه مرکزی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

در این جشن که با همکاری مشترک دانشگاه بیرجند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، برنامه های فرهنگی و هنری از قبیل موسیقی و همخوانی سرود توسط دانش آموزان ناشنوا نیز اجرا شد.

آخرین ویرایش۲۸ آبان ۱۳۹۷