درخشش انجمن های علمی دانشگاه بیرجند در جشنواره ملی حرکت

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۱ کد : ۸۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۱۶

پنج انجمن علمی دانشگاه بیرجند در یازدهمین جشنواره ملی حرکت حائز رتبه برتر شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر عذری میرکاظمی مدیر امور اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: در جشنواره ملی حرکت 26 انجمن علمی از دانشگاه بیرجند در بخش رقابتی و نمایشگاهی حضور داشتند که 5 انجمن علمی عمران، آمار، زمین شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی و گیاه پزشکی حائز رتبه و شایسته قدردانی شدند.

دکتر میرکاظمی با بیان اینکه انجمن های راه یافته به این جشنواره منتخبان 44 انجمن دانشگاه بیرجند در جشنواره ملی حرکت درون دانشگاهی بودند، افزود: براساس داوری صورت گرفته در یازدهمین جشنواره ملی حرکت که در اصفهان برگزار شد، انجمن علمی عمران رتبه دوم انجمنهای علمی برتر کشور را کسب کرد و انجمن علمی آمار نیز در بخش نشریه برتر حائز رتبه سوم شد.

وی گفت: همچنین انجمن های علمی زمین شناسی، گیاه پزشکی، زبان و ادبیات انگلیسی در بخش مسابقات انجمن های علمی شایسته قدردانی شناخته شدند.

مدیر امور اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دستاوردهای انجمن های علمی در غرفه ای در بخش نمایشگاهی جشنواره ملی حرکت به نمایش گذاشته شد، افزود: پویایی علمی دانشگاه ها ، کاهش شکاف بین دانش نظری و عملی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حدود 540 میهمان داخلی و 85 میهمان از 46 کشور امروز 7 آذر در دانشگاه اصفهان پایان یافت.

ارتباط با صنعت، بخش بین الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت بود.
هزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل شد.

برپایی نمایشگاه با حضور 100 دانشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره بود.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۳۹۷