همزمان با اولین روز هفته دولت انجام شد:

بهره‌برداری از مجموعه آزمایشگاهی لایسیمتری

۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۷ کد : ۹۵۰۲ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۷۵
​​​​​​​با حضور رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از معاونان، مدیران و رؤسای دانشگاه و استان، مجموعه آزمایشگاهی لایسیمتری افتتاح شد.
بهره‌برداری از مجموعه آزمایشگاهی لایسیمتری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، هزمان با اولین روز هفته دولت، مجموعه آزمایشگاهی لایسیمتری دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
پس از افتتاح این مجموعه توسط رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر عباس خاشعی سیوکی، عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه و طراح این مجموعه به ارائه گزارشی از روند ساخت این مجموعه پرداخت.

استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای به‌منظور کاهش هدر رفت آب

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و معاون آموزشی پردیس کشاورزی و منابع طیعی و محیط زیست با بیان اینکه با سیستم آبیاری قطره‌ای سعی در کاهش هدر رفت آب داریم افزود: نیاز آبی تمام گیاهان با چمن مقایسه می شود و تلاش داریم در حوزه مصرف آب صرفه جویی  داشته باشیم.
دکتر خاشعی سیوکی ادامه داد: در این مجموعه آزمایشگاهی روزانه میزان آب مصرفی کنترل می‌شود و داده‌ها برای انجام کارهای پژوهشی جمع آوری و بررسی می شود.
وی با اشاره به اینکه  استفاده از مدل الکترونیک ‌سینتیکی برای اولین بار در استان استفاده می شود و این طرح فقط در تهران و شیراز  فعال است، خاطر نشان کرد: بخشی از هزینه انجام این طرح توسط شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.

آخرین ویرایش۰۲ شهریور ۱۳۹۹