برگزاری مراسم معارفـۀ اعضای کانون فرهنگی ـ هنری دهکده(دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه)

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۰ کد : ۲۰۸۹۹ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی اخبار دانشجویان
تعداد بازدید:۲۰۷۵
مراسم معارفـۀ اعضای کانون فرهنگی ـ هنری دهکده(دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه) روز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در سالن فرهنگ برگزار شد.
برگزاری مراسم معارفـۀ اعضای کانون فرهنگی ـ هنری دهکده(دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم معارفـۀ اعضای کانون فرهنگی- هنری دهکده، دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند به ساختار این معاونت اشاره کرد و گفت: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دو شامل؛ مدیریت فرهنگی و مدیریت اجتماعی وجود دارد. بخش دیگر این معاونت مرتبط می شود به کانون‌ها که دانشجویان استعدادها و فعالیت‌هایشان در این بخش بروز و ظهور می‌نماید. وی گفت: کانون‌ها بستر بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه است. وی با تأکید بر اینکه انجمن‌های علمی بازوی گروه‌های آموزشی هستند، گفت: علاوه بر کانون ها و انجمن‌ها، تشکل‌های اسلامی نیز در این معاونت فعال هستند.
وی ابراز داشت: دانشجویان افغانستانی دانشگاه دانشجویانی علاقمند و پیگیر در امور درسی هستند و خصلت دانشجویی را به معنی واقعی دارا می‌باشند.  معاون دانشگاه بیان داشت: کانون دهکده مختص دانشجویان بین الملل تشکیل شده است. در راستای تکریم دانشجویان بین الملل دانشگاه بیرجند اقداماتی از جمله برگزاری  نشست صمیمانه معارفه دانشجویان بین الملل با ریاست دانشگاه و تأکید ریاست محترم دانشگاه مبنی بر پیگیری امور دانشجویان بین الملل، برگزاری تورهای بیرجند گردی و دانشگاه گردی، جلسات متعدد با مدیران و معاونین دانشگاه، برگزاری پنج نشست فرهنگی با دانشجویان بین الملل در خوابگاه‌های دانشجویی، راه اندازی کانون فرهنگی ـ هنری دهکده، ارائه مجوز انتشار نشریه، برگزاری نشست فرهنگی و تبادل نظر بین دانشجویان ایران و افغانستان، برگزاری نشست و محفل قرآنی با عنوان قرآن کریم محور تقرب مذاهب در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، پیش همایش اولین همایش روابط ایران و افغانستان و تخصیص بورسیه تحصیلی به دانشجویان غیر ایرانی است.
دانشیار نماینده دانشجویان بین الملل با خیرمقدم به حاضران در این جلسه و قدردانی از خدمات دانشگاه بیرجند به دانشجویان بین الملل، ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری دهکده و نشریه رواق بلخ توسط دانشجویان افغانستانی راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری دهکده، از همکاری بی‌شائبه معاونت فرهنگی قدردانی کرد.
احدی دبیر کانون فرهنگی و هنری دهکده با معرفی اعضای جدید کانون فرهنگی و هنری دهکده گفت: این کانون با حضور دانشجویان فعال بین المللی در سال 1400 ایجاد شد. همچنین در این مراسم از اعضای کانون با اهدای لوح تقدیر قدردانی به‌عمل آمد.

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۴۰۱