آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۴۵۴۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲۶۵
آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی علوم سیاسی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران دانشکده فنی فردوس و گروه آموزشی آمار امروز شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به‌صورت مجازی برگزار شد.
آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مدیران سابق و جدید گروه‌های آموزشی و مدیران ستادی برگزار شد.
دکتر آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تشکر از زحمات و خدمات شایسته تقدیر مدیران قبلی گروه‌های آموزشی و جایگاه حائز اهمیت این گروه‌ها و انتظارات تبیین شده براساس آیین‌نامه‌ها اشاره کرد و افزود: ارتقای جایگاه دانشگاه با تلاش اعضای هیأت علمی در گروه‌های آموزشی دانشگاه میسر است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: ارتباط با جامعه براساس انتظارات چند جانبه‌ از سوی جامعه، کنترل تقویم اجرایی آموزشی و مشارکت در شوراها و نظارت بر اقدامات بخشی از وظایف مدیران گروه است.
دکترآیتی گفت: لازم است برنامه‌ریزی مناسب برای توزیع دروس و طرح درس که در سال جاری آغاز شده است انجام شود. وی به گام‌های برداشته شده و بسترهای ایجاد شده از جمله طرح استعدادیابی و ترغیب دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: با تهیه نقشه رشد رشته‌ها، دانشجویان می‌توانند از طریق نقشه رشد و گروه‌های آموزشی در مسیر تعالی حرکت نمایند.
وی افزود: در رنکینگ دانشگاه‌ها شاخص‌های پژوهشی و آموزشی دارای تأثیر است که در بخش آموزشی نسبت استاد به دانشجو، ایجاد رشته‌های‌ بین رشته‌ای و بازنگری محتوای دروس، فعالیت‌های بین‌المللی، جذب دانشجویان بین‌المللی، مأموریت‌گرایی و ارتقای همکاران براساس شیوه‌نامه جدید دارای اهمیت فراوانی است.
دکتر مفید شاطری، مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه با تشکر از زحمات مدیران سابق گروه و تقدیر از مدیران جدید گروه‌های آموزشی که در قبول این مسئولیت همت گماشته‌اند، گفت: مدیران گروه باید با سعه صدرو دقت نسبت به پاسخگویی دانشجویان و اولیا اقدام نمایند و در پاسخگویی و بررسی سامانه‌ها نیز دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند. وی همچنین به ارزیابی درونی گروه‌ها و انجام این طرح کاربردی اشاره نمود و بیان داشت: گروه آمار به عنوان اولین گروه طرح گروهی آمار را انجام داده‌اند که لازم است از این اقدام شایسته تقدیر نماییم.
دکتر محمد خراشادیزاده، مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری به بودجه‌ریزی و چگونگی تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها و حق التدریس و گرنت اشاره کرد.
دکتر احمد بخشی، مدیر گروه آموزشی علوم سیاسی به بحث امور بین‌الملل و دانشجویان خارجی پرداخت و عنوان داشت: رشته مطالعات افغانستان در جریان تصویب قرار گرفته است و لازم است نسبت به جذب عضو هیت علمی در این گروه اقدام شود تا بتوانیم تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی را در این رشته پذیرش نماییم.
دکتر فاطمه یوسف‌زاده، مدیر قبلی گروه آموزشی آمار اقدامات انجام شده در طول مدت تصدی و دریافت موافقت رشته‌های جدید را نام برد.
دکتر ابراهیم غلامی، رئیس پردیس علوم پایه لزوم تسلط بر آیین‌نامه ها و بخش‌نامه‌ها و انعطاف پذیری و رعایت جایگاه مدیران گروه را برشمرد. دکتر مهدی تورانی، رئیس دانشکده فنی فردوس نیز از خدمات مدیر قلی گروه دکتر موسوی‌نژاد قدردانی کرد و برای مهندس شفیعی آرزوی موفقیت نمود به کمبود عضو هیأت علمی در این دو گروه آموزشی اشاره کرد.
دکتر فرزانه‌پور، مدیر قبلی گروه آموزشی علوم سیاسی به اقدامات صورت گرفته و مبحث دانشجویان افغانستانی و پذیرش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح توجیهی مطالعات افغانستان در این گروه آماده شده است و این گروه آموزشی در ارتباط با جامعه و ارتباط با رسانه‌ها اقدامات درخورتوجهی داشته است.
همچنین دکتر موسوی‌نژاد، برنامه‌ریزی های انجام شده و حل مشکلات موجود در گروه و کمبود عضو هیأت علمی در دو گروه آموزشی را بیان کرد.
شایان ذکر است؛ در این مراسم دکتر مجید چهکندی‌نژاد به عنوان مدیر گروه آموزشی آمار، دکتر احمد بخشی به عنوان مدیر گروه آموزشی علوم سیاسی، مهندس امیرکیوان شفیعی به عنوان مدیر گروه‌های آموزشی مهندسی کامپیوتر و عمران دانشکده فنی فردوس معرفی شدند.

آخرین ویرایش۰۳ مهر ۱۴۰۰