نشست گزینشگران هسته های گزینش کارکنان منطقه ۹ آموزش عالی کشور

۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۲ کد : ۲۵۲۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۰
نشست گزینشگران هسته های گزینش کارکنان منطقه ۹ آموزش عالی کشور روز چهارشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار گردید.
نشست گزینشگران هسته های گزینش کارکنان منطقه ۹ آموزش عالی کشور

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، نشست گزینشگران هسته های گزینش کارکنان منطقه 9 آموزش عالی کشور با حضور آقای دکتر محمدعلی زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی خواه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری و آقای سعید ظروفی رئیس دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در روز چهارشنبه مورخ 7  تیر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار گردید.

 

دکتر زنگنه اسدی ضمن خیر مقدم به مدعوین، درخصوص اهمیت گزینش اظهار داشت: گزینش کارکنان در نظام جمهوری اسلامی از نقاط عطف و کلیدی مدیریتی است و چنین جایگاه با اهمیتی باید منشأ اثر برای تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و ایجاد آرمانشهر اسلامی باشد. 

وی از استاد و کارمند به عنوان دو رکن اصلی دانشگاه یاد کرد که تلاش می‌کنند آینده خوبی را برای نسل جدید رقم بزنند و اهتمام گزینش در انتخاب کارمندانی است که تعامل اثربخش با جوانان و نسل جدید آرمان خواه داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی خواه با گرامیداشت ایام و مناسبت‌ها به ویژه روز عرفه به بیان یکی از دلایل نامگذاری عرفه و عرفات با استناد به روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام پرداخت که به عرفه به عنوان روز اعتراف به گناهان نزد پروردگار و دعا و استغفار اشاره دارد. وی همچنین در توصیف و تعریف گزینش گفت: گزینش در حقیقت چشمه جاری و حیات بخش به سازمان‌هاست و حیات و پویایی مجموعه به وجود گزینش بستگی دارد. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با بیان خلاصه‌ای از شیوه‌ها و معیارهای گزینش در عهدنامه مالک اشتر، تجربه، شرم و حیا، نجابت و اصالت خانوادگی، پیشگامی در دیانت و اسلام، خوش خلقی، حسن شهرت و آبرومندی، دوراندیشی و آینده نگری را از ملاک‌های گزینش از دیدگاه حضرت امام علی علیه السلام بر شمرد. وی دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری را از دیگر شاخصه‌های کارگزاران نظام اسلامی بیان کرد و افزود: حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه جانشان را از سر دغدغه و مسئولیت پذیری برای اسلام فدا کردند.

در ادامه این نشست، رئیس دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت علوم تحقیقات و فناوری با یادآوری مصادیقی از گزینش و انتخاب در قرآن کریم، شایسته گزینی و شایسته سالاری را لازمه حاکمیت برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی بیان کرد و ضمن اشاره به گستردگی و عظمت زیر مجموعه آموزش عالی به عنوان سومین دستگاه کشور در حوزه گزینش درباره وضعیت هیأت مرکزی و ۵۳ هسته تابعه وزارت علوم در ابعاد کیفی و کمی به اختصار، گزارش داد. ظروفی با ذکر این نکته که تقویت گزینش از سیاست‌های دولت مردمی‌ است؛ توانمندسازی و آموزش کارگزاران گزینش را از اولویت‌ها و رویکردهای هیأت عالی گزینش کشور برشمرد.

 

وی در پایان تاکید کرد که گزینش به دنبال سالم‌سازی فضای زیست کارمندان است و این مسئله از طریق برگزاری دوره‌های ضمن خدمت کارمندان در زمینه آشنایی آنان با حوزه گزینش توسط هسته‌های گزینش، قابل تبیین است.

در ادامه دکتر سید ابوالفضل موسوی فرد مدیر هسته گزینش دانشگاه حکیم سبزواری ضمن خیر مقدم و معرفی دانشگاه حکیم سبزواری گزارشی از فعالیت‌ها و افتخارات هسته گزینش کارکنان آن دانشگاه را ارائه دادند. 

در ادامه این نشست جلسه مدیران هسته های گزینش کارکنان منطقه 9 آموزش عالی با هدف بیان و بحث و بررسی درخصوص مسائل هسته‌های گزینش کارکنان دانشگاه‌های آن منطقه برگزار گردید.

آخرین ویرایش۱۲ مهر ۱۴۰۲