در راستای سیاست‌های تحقق دانشگاه سبز؛

تجهیز زمین های ورزشی روباز به چمن مصنوعی

۰۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۷:۲۷ کد : ۴۳۳۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۵۴۷
بخشی از فضاهای ورزشی روباز دانشگاه به منظور تحقق سیاست‌های دانشگاه سبز با چمن مصنوعی تجهیز می شود.
تجهیز زمین های ورزشی روباز به چمن مصنوعی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، فضای ورزشی روباز مقابل مدیریت تربیت بدنی دانشگاه به‌منظور استفاده دانشجویان از این مکان ورزشی با چمن مصنوعی مفروش می‌شود.
فضای ورزشی روباز مقابل مدیریت تربیت بدنی دانشگاه به ابعاد 800 مترمربع با چمن مصنوعی مدل دیتکس با الیاف 14.000 تجهیز درحال تجهیز است.
در این پروژه بابت خرید و نصب چمن های مصنوعی یک میلیارد و 710 میلیون ریال هزینه شده است.
اعتبار تجهیز این زمین ورزشی با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان، اداره‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و دانشگاه بیرجند تأمین گردید.
چمن های مصنوعی برخلاف چمن طبیعی محدودیت کاشت و مکان و زمان نداشته و مستقل از شرایط آب و هوایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
این چمن متراکم تر، مقاوم تر و نیازمند نگهداری بسیار کمتری است و استفاده از آن سبب حذف و کاهش بسیاری از هزینه های مربوط به آماده سازی، کاشت و نگهداری زمین از جمله هزینه های بذر، کود، آبیاری و سیستم آب رسانی، وجین و چمن زنی، سم و دفع آفات، ترمیم و اصلاح و تجدید کاشت می شود.
دیگر مزیت استفاده از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی قابلیت استفاده دائمی و همیشگی از آن است مقاومت زیاد در مقابل عوامل جوی و تنش های ناشی از حرکات فیزیکی، رفت و آمد که این امر باعث می‌گردد تا عمر مفید چمن مصنوعی نسبت به زمین های مشابه چمن طبیعی بسیار بیشتر باشد. 
ویژگی دیگری که برای چمن مصنوعی حائز توجه می‌باشد بحث کم آبی و عدم نیاز این محصول به آب است.
با خرید، نصب و راه‌اندازی چمن مصنوعی در این فضای ورزشی دانشجویان می‌توانند از فضای ورزشی روباز مقابل مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه استفاده نمایند.
براساس سیاست‌های دانشگاه سبز در آینده نیز دیگرزمین‌های ورزشی موجود در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه با چمن مصنوعی تجهیز خواهند شد.
آخرین ویرایش۰۵ شهریور ۱۳۹۸