تخصیص بورسیه تحصیلی به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بیرجند

۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۳۵۳۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۱۵۷
بورسیه تحصیلی به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بیرجند از سال جاری تخصیص می‌یابد.
تخصیص بورسیه تحصیلی به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ دانشگاه بیرجند همواره یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه بین‌المللی و پرورش نیروهای نخبه بوده است. در سال جاری با مساعدت رئیس دانشگاه و همکاری همه‌جانبه هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند و به پیشنهاد دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه، بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه غیرایرانی از سال جاری ایجاد شده است که دانشجویان غیرایرانی درحال تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از بورسیه تحصیلی برخوردار شوند. شایان ذکر است بورسیه تحصیلی بصورت سالیانه خواهد بود و هر ساله مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. همچنین مدت اعطای بورسیه تحصیلی در تمام سطوح تعریف شده بورسیه، برای مقطع کارشناسی ارشد 4 نیم‌سال تحصیلی و برای دانشجویان مقطع دکتری 8 نیم‌سال تحصیلی لحاظ می‌شود.

دکتر تقی پور گرجی، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی انواع سطوح بورسیه  را  بشرح ذیل نام برد:

1 ـ  بورسیه استاد دکتر غلام‌حسین شکوهی

این نوع بورسیه عالی‌ترین نوع بورسیه دانشگاه است که در آن شهریه دانشگاه، هزینه اسکان در خوابگاه و هزینه تغذیه حذف شده و علاوه بر آن مبلغی تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی بصورت سالیانه پرداخت می‌شود.

2-  بورسیه نوع (الف)

 این نوع بورسیه، بورسیه سطح دوم دانشگاه است که در آن شهریه دانشگاه، هزینه اسکان در خوابگاه و هزینه تغذیه حذف می‌شود.

3- بورسیه نوع (ب)

این نوع بورسیه، بورسیه سطح سوم دانشگاه می‌باشد که در آن درصدی (تا سقف 50 درصد) از شهریه دانشگاه، هزینه اسکان در خوابگاه و هزینه تغذیه به تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی و تأیید ریاست دانشگاه بخشوده می‌شود.


آخرین ویرایش۰۸ تیر ۱۴۰۰