کافه کتاب در کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند افتتاح شد

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۰ کد : ۶۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۲۲۶

کافه کتاب کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران، مسئولان و دانشجویان عصر روز دوشنبه 21 آبان 97 افتتاح شد.

پس از افتتاح کافه کتاب در نشستی که به منظور معرفی کتاب کوری خودخواسته اثر مارگارت هفرنان برگزار شد دکتر خامسان دیدگاه ها و نظرات نویسنده این کتاب را مورد بررسی قرار داد.

دکتر لیلی سیفی رئیس کتابخانه مرکزی با تشکر و قدردانی از حضور حاضران در این نشست ابراز امیدواری کرد که با افتتاح کافه کتاب گام های مؤثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی و علاقه مندی دانشجویان به کتابخوانی برداشته شود.

"کتاب کوری خود خواسته کتابی بسیار خواندنی است که در سال ۲۰۱۴ جزو فینالیست‌های جایزه بهترین کتاب اقتصادی دنیا قرار گرفت و روزنامه «فایننشیال تایمز» در همان سال آن را بهترین کتاب انگیزشی سال معرفی کرد.

محور اصلی کتاب بر پدیده «انکار» تمرکز دارد اما بسیار فراتر از شرح آن عمل می‌کند. چرا که مغز ما آرامش را به تردید ترجیح می‌دهد و تمایل دارد به جای شک و پرسش، به سرعت به باور و به پاسخ دست یابد. نتیجه این است که «عمدا» اطلاعات زیادی را نادیده می‌گیریم و خود را به طور «خودخواسته»نسبت به بسیاری از آنچه پیرامون ما رخ می‌دهد، «نابینا» می‌سازیم."

ثبت نظرات و پیشنهادات حاضران در جلسه و گرفتن عکس یادگاری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

جلسات کافه کتاب به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به صورت دوره­ای و ماهیانه در کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۲۲ آبان ۱۳۹۷