کسب رتبه «ب» نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۵۱۶۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۹۹۸
کمیسیون نشریات علمی کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در ارزیابی نشریات معتبر سال ۱۴۰۲، پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند را حائز رتبه «ب» دانست.
کسب رتبه «ب» نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، کمیسیون نشریات علمی کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در ارزیابی نشریات معتبر سال ۱۴۰۲، پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند را حائز رتبه «ب» دانست. 
پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی یکی از دو نشریه گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند است که بعد از اخذ مجوز  شمارۀ 86649 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 1399/4/30، فعالیت خود را آغاز کرد و شماره اول و دوم آن در سال 1401 منتشر شد. این نشریه که به شکل دوفصلنامه منتشر می شود، پذیرای نتیجة همة تحقیقاتی است که در آن، پژوهشگران ارجمند، جنبة فرهنگی و آیینی ادبیات را از جمله: فرهنگ و آیین ­های دینی، مذهبی و مسلکی، مردمی و اجتماعی، درباری، آیین­ های مربوط به حرفه ‌ها و مراسم (جشن­ ها، بزم­ ها، رزم­ ها، سوک­ ها و...)، فرهنگ و آیین ملل و اقوام و... بررسی کرده یا تطبیق­ داده­ اند و می­ خواهند رهآورد این بررسی­ ها و پژوهش­ ها را به پیشگاه علاقه­ مندان به فرهنگ و ادبیات فارسی پیشکش نمایند. مدیر مسئول این نشریه دکتر سید مهدی رحیمی، دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی، سردبیر دکتر محمد بهنام فر، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی، دستیار سردبیر دکتر حامد نوروزی، دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی و مدیر داخلی دکتر عباس واعظ زاده، استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی) هستند. 
شایان ذکر است که این نشریه تنها نشریه معتبر در حوزه فرهنگ و ادبیات آیینی است که به زبان فارسی منتشر می شود. 
مراسم رونمایی از شماره اول و دوم نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی، در روز 28 تیر 1402همزمان با روز شعر و ادبیات آیینی در تالار فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۹ شهریور ۱۴۰۲