عضو هیأت علمی گروه آموزشی آمار برنده جایزه دکتر بهبودیان شد

۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۹۸۱۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۴۸
دکتر هادی علیزاده نوقابی، دانشیار گروه آمار دانشگاه بیرجند، بعنوان برنده دوم جایزه دکتر بهبودیان معرفی شد.
عضو هیأت علمی گروه آموزشی آمار برنده جایزه دکتر بهبودیان شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در شانزدهمین دوره از کنفرانس آمار ایران که به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، دکتر هادی علیزاده نوقابی، دانشیار گروه  آموزشی آمار دانشگاه بیرجند، بعنوان برنده دوم جایزه دکتر بهبودیان معرفی شد.
دبیرخانۀ هیئت امنای جایزۀ دکتر جواد بهبودیان به منظور حمایت از تحقیقات برتر و تشویق محققان جوان زیر۴۰ سال هر دو سال یک‌بار در کنفرانس آمار ایران از میان محققین نویسنده مقالات برتر و با کیفیت،  فرد یا افرادی را برای دریافت جایزه معرفی می‌کند. 
گفتنی است؛ مرحوم دکتر جواد بهبودیان، استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز، در زمره معدود افراد شاخص علم آمار در کشور بود که نزدیک به نیم قرن، صبورانه در راه اعتلای جامعۀ آماری و ریاضی، ترویج و گسترش علم آمار در دانشگاه‌ها و تربیت آماردانان، تلاش مجدانه‌ای داشت. به منظور تجلیل از مقام علمی و به پاس خدمات ارزندۀ این استاد و نیز تشویق پژوهش‌های اصیل آماری، انجمن آمار ایران جایزه‌ای با عنوان «جایزۀ دکتر جواد بهبودیان» را هر دو سال یک‌بار در کنفرانس آمار ایران به چند نفر از برترین نویسندگان مقالات از میان محققان جوان اهدا می‌کند.

آخرین ویرایش۰۵ شهریور ۱۴۰۱